Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
EXAMINATION OF PRESCHOOL EDUCATION PROGRAM IN TERMS OF MORAL COMPONENTS
(2018)
Morals signify the discrimination of concepts such as right-wrong, acting based on thisdiscrimination, and adoption of virtuous behaviors. Moral development, on the other hand, canbe explained as establishment of system ...
A QUALITATIVE VIEW TO CHILDREN’S PROBLEM SOLVING SKILLS
(2020)
Problem solving is one of the important skills, which enables individuals to adapt to life and isassociated with skills like theory of mind, empathy and self-regulation, in their life. Problemsolving is an improvable skill ...
The Effectiveness of Training of Philosophy with Children on Children’s Attitudes Toward Human Values
(2020)
The purpose of this study is to investigate the effect of training of philosophy with childrenon attitudes of seventh graders towards human values. In the study, mixed model was used. Inthe quantitative dimension of the ...
SÜRDÜRÜLEBİLİR GELİŞME AMAÇLI EĞİTİMDE ETKİLİ BİR ÖRNEK: “KÜÇÜK AĞAÇ’IN EĞİTİMİ”
(2018)
Yeni yüzyılda insanların doğa ile olan ilişkileri, ekosistem ile ilişkili önemli bir sorunhaline gelmiştir. Bunun sonucunda dünya çapında bir politika haline gelen‘sürdürülebilir gelişme’ kavramı birçok ülkenin ortak kavramı ...
HUMOUR STYLES AND CRITICAL THINKING DISPOSITIONS IN ADOLESCENTS
(2019)
Humour and critical thinking are two concepts that fosters and generates each other; thereforethey cannot be thought separately from each other. These two concepts together are the mostsignificant and effective skills that ...
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Davranışlarının Öz Düzenleme Becerileri Yönünden İncelenmesi
(2017)
Bu araştırma, öz düzenleme becerisi gelişmemiş çocukların davranış problemlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, karma modelde tasarlanmıştır. Önce nicel sonra nitel modelin kullanıldığı açımlayıcı tür kullanılmıştır. ...