Dil "tur" Uygulamalı Bilimler Fakültesi için listeleme
Toplam kayıt 29, listelenen: 1-20
-
BANKA VE FINANSAL KURUMLARIN KREDILER VE SORUNLU KREDILER AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI
(2018)Finansal sistemin en önemli kurumu bankalar olmasına rağmen, finansal kiralama (leasing), faktoringve finansman şirketlerinden oluşan finansal kurumlar da birey ve firmalara sağladıkları fonlarla krediveren önemli kurumlar ... -
BANKALARIN REKABETİ İHLAL KARARINDA TAZMİNAT TALEBİ ANALİZİ
(2020)Rekabet Kurulu, 08.03.2013 tarih, 13-13/198-100 sayılı kararıyla “Türkiye’de faaliyet gösteren 12 bankanınmevduat, kredi ve kredi kartı hizmetleri konusunda anlaşma ve/veya uyumlu eylem içerisinde bulunmaksuretiyle 4054 ... -
Davranışsal İktisadın Neoklasik İktisat Fayda Teorilerine Eleştirisi ve Davranışsal İktisatta Fayda-Mutluluk İlişkisi
(2012)Ana akım iktisadi görüşe göre birey, rasyonel davranarak tüketimini optimum derecede hesaplamakta ve bu şekilde maksimum faydaya ulaşmaktadır. Faydanın ölçülebilir olduğuna ve ölçülemeyeceğine dair ise kardinal ve ordinal ... -
Davranışsal İktisatta Deneyimlenen Fayda ve Karar Faydası Arasındaki Fark ve Bir Deney
(2013)Neoklasik iktisadî görüşe göre birey, rasyonel davranarak maksimum faydaya ulaşır. Faydanın ölçülebilir olduğuna ve ölçülemeyeceğine dair ise kardinal ve ordinal fayda yaklaşımları bulunmaktadır. Davranışsal iktisat ile ... -
Deneyimsel Markalama
(2013)Rekabetin küreselleşmesi ve yoğunlaşması ile birlikte, işletmeler ürünlerle birlikte hizmet sağlamanın ötesine de geçerek müşterilerine eşsiz deneyim sağlama çabası içerisine girmiştir. Dolayısıyla, firmalar, rekabet ... -
Effect of Education Expenditures on the Economic Growth in Turkey
(Maliye Bakanligi, 2017)The main purpose of this study is to reveal the relationship between economic growth and education expenditures, which have the highest share in the Central Government Budget. In this context, the effects of education ... -
FİNANS TEORİSİ KAPSAMINDA PARA ARZI BİLEŞENLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME: TCMB ÖRNEĞİ
(Kırklareli Üniversitesi, 2018)Amaç: Buçalışmada fiyat istikrarının sağlanmasına yönelik para arzının kontrolüsürecinde TCMB tarafından kullanılan para arzı tanımları ve para arzına dâhiledilen kalemler incelenip para arzı tanımı finans teorisi bakış ... -
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE ÖZEL BİR HASTANEDE UYGULAMASI
(Kırklareli Üniversitesi, 2015)Son yıllarda artan rekabet ve teknolojik değişimler işletmelerde hızlı değişim ve işlemartışına neden olmuş ve böylece denetim ve kontrolün önemi de büyük ölçüde artmıştır.Tıp bilimi ve teknolojideki gelişmeler sonucunda ... -
İşletmelerde Hile Denetiminin Önemi
(2017)Son yıllarda yaşanan hile ve yolsuzluklar işletmelerin varlığı ve geleceği açısından bir tehdit oluşturmaktadır. Bu sebeple hilenin önlenmesi ve ortaya çıkartılması işletmeler açısından bir gereklilik haline gelmiştir. Bu ... -
Kamu Harcamaları ile Özel Tüketim Harcamaları Arasındaki İlişki: Türkiye Örneği
(2016)Bu çalışmanın amacı kamu harcamalarının, özel tüketim harcamaları üzerinde bir etkisinin olup olmadığını Türkiye örneğinde araştırmaktır. 2006:Q1-2016:Q2 dönemi baz alınarak değişkenler arasındaki ilişki zaman serileri ... -
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinde Glokal Yaklaşımlar: 100 Değerli Global Markanın Türkiye’deki Web Sitelerinin İçerik Analizİ
(Bozok Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2009-10)Günümüzün rekabet ortamında farklılık yaratmak ve rakipler arasından sıyrılmak işletmeler için en önemli kavramlardan biri haline gelmiştir. Müşterilerle kurulan iletişim ve elde edilen geri bildirimler, söz konusu farklılığı ... -
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK VE ÇEVRESEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İLİŞKİSİ: MARMARA BÖLGESİNDEKİ İŞLETMELER ÖRNEĞİ
(2019)Kurumsal Sosyal Sorumluluk, işletmelerin faaliyetleri sırasında çıktılarını, toplumazarar vermeden sağlaması, tüm çevresel aktörleri işletme varlığının bir parçası olarakgörmesi ve toplumsal faydayı ön plana almasıdır. ... -
Mağaza Düzeni ve Tasarımı
(2013)Son yirmi yılda artan perakende zincirleri sayısı ile birlikte ortaya çıkan yeni mağaza formatları ve birbirinden farklı tüketim alışkanlıkları ve gelir düzeylerine sahip tüketicilerin varlığının bir sonucu olarak perakende ... -
Mağaza Yeri ve Ticari Alan Analizi
(2013)Son yirmi yılda artan uluslar arası perakende zincirleri sayısı ile birlikte İletişim ve taşımacılık alanlarında yaşanan gelişmeler ve birbirinden farklı tüketim alışkanlıkları ve gelir düzeylerine sahip tüketicilerin ... -
MALİYE POLİTİKASININ EKONOMİK BÜYÜME ÜZERİNDEKİ ETKİNLİĞİ: TÜRKİYE UYGULAMASI
(2018)Devletin ekonomiye müdahale etmesi konusu iktisat literatüründe her dönem en başta gelen tartışma konularından birisi olmaktadır. 1929 Büyük Buhranı sonrasında J. M. Keynes’in görüşleri doğrultusunda devletin ekonomi ... -
Marka Toplulukları: Literatür Taraması Ve Harley Davidson Örneği
(2012)Günümüzde marka topluluğu oluşturma, marka topluluklarına üye olma, yapılan etkinliklere katılma ve marka ruhunu paylaşma yükselen bir trend haline gelmektedir. Bu nedenle bu çalışmada, marka topluluklarının önemi, müşteriler ... -
Opposition in Early Republican Era: Yarin Newspaper and Arif Oruc
(Hacettepe Univ, 2019)Arif Oruc, one of the important opposition figures of the Early Republican Era, targeted the activities of the Single Party term with Yann newspaper published between December 1929 and August 1931. In that period, the press ... -
Opposition in early republican era: Yarin newspaper and arif oruç
(Hacettepe University, 2019)Arif Oruç, one of the important opposition figures of the Early Republican Era, targeted the activities of the Single Party term with Yarin newspaper published between December 1929 and August 1931. In that period, the ... -
Postmodern Kültürün Pazarlama İletişimindeki Rolü ve Çevre Örgütlerinin Postmodern Pazarlama İletişimi Uygulamaları: Greenpeace Örneği
(2010-06)1960’lı yıllarda öncelikle sanatta ve mimarideki yeni eğilimleri tanımlamak için kullanılan, sonrasında her alana yayılan postmodern kavramının pazarlama bilimini nasıl etkilediğinin anlaşılabilmesi için postmoderni oluşturan ... -
Satış Sonrası Hizmetin Müşteri Sadakatine Etkisi ve Ericsson Örneği
(2012)Günümüzde firmaların tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına uygun ürünü planlayıp geliştirmesi, fiyatlaması, tutundurması ve etkin dağıtım kanallarıyla kullanıma hazır hale getirmesi çabaları yeterli olmamaktadır. Çünkü ...