Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüler, Hale Nur
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:31Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:31Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53306/klujfeas.870853
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/65187/870853
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4172
dc.descriptionDergiPark: 870853en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractGelişen teknoloji, müşteri beklentilerinin artması ve müşterilerin birçok kanaldan şikayetlerini iletebilmeleri nedeniyle şirketlerde şikayet yönetimi politikaları daha da önemli hale gelmiştir. Müşteriler şirketlerle ilgili görüşlerini iletip problemleri için çözüm beklemekte ve memnun olmadıkları çözümler içinde birçok kanaldan yorum iletebilmektedir. Şirketlerin şikayetlerin önlenmesi ve oluşan şikayetlerin etkinlikle çözülebilmesi için başarılı şikayet yönetimi politikalarına ihtiyaçları vardır. Bu çalışmada dayanıklı tüketim malları sektöründe mal ve hizmet sunan şirketlerin şikayet yönetim politikalarının etkinliği çok kriterli karar verme tekniklerinden gri ilişkisel analiz yöntemiyle belirlenmesi amaçlanmıştır. Dayanıklı tüketim malları sektöründe bulunan şirketlere ait veriler şikayetvar.com isimli müşteri şikayetleri ile şirketleri birleştiren platform olan internet sitesinden ve şirketlerin resmi internet sitelerinden elde edilmiştir. Çalışmada şikayet yönetimi politikalarının etkinliğinin belirlenmesinde çözüm oranı, çözüm süresi, memnuniyet puanı ve iletişim kanal sayısı olarak dört kriter esas alınarak şirketler sıralanmıştır. Buna göre yapılan analiz sonucuna göre Simfer, Arçelik ve Vestel’ in ilk üç sırada yer aldığı görülmektedir.en_US
dc.description.abstractComplaint management policies have become even more important in companies due to the developing technology, the increase in customer expectations and the ability of customers to convey their complaints through many channels. Customers are waiting for solutions for their problems by conveying their opinions about the companies and can send comments through many channels for solutions they are not satisfied with. Companies need successful complaint management policies in order to prevent complaints and to solve complaints effectively. In this study, it is aimed to determine the effectiveness of the complaints management policies of companies that provide goods and services in the durable consumer goods sector by using the gray relational analysis method, which is one of the multi criteria decision-making techniques. The data of the companies in the durable consumer goods sector were obtained from the official website of the companies, from the website called sikayetvar.com, which is the platform that connects the companies with the customer complaints. In the study, companies are listed on the basis of four criteria as resolution rate, resolution time, satisfaction score and number of communication channels in determining the effectiveness of complaint management policies. According to the results of the analysis made accordingly, it is seen that Simfer, Arçelik and Vestel are in the top three places.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.identifier.doi10.53306/klujfeas.870853
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectŞikayet yönetimien_US
dc.subjectGri ilişkisel analizen_US
dc.subjectmüşteri şikayetlerien_US
dc.subjectdayanıklı tüketim malları sektörüen_US
dc.subjectcomplaint managementen_US
dc.subjectcustomer complaintsen_US
dc.subjectdurable goods industryen_US
dc.subjectgray relational analysisen_US
dc.titleDayanıklı Tüketim Malları Sektöründe Şikayet Yönetimine Yönelik Gri İlişkisel Analiz Tekniği Uygulamasıen_US
dc.title.alternativeApplication Of Gray Relational Analysis Technique On Complaint Management In The Durable Goods Industryen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.startpage274en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage291en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster