Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKurtuldu, Günay
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:31Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:31Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/26889/283258
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4169
dc.descriptionDergiPark: 283258en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractStarbucks is a business model which has been exported and being successful in abroad.The aim of the study is to discuss and offer suggestions about the export and globalisationprocess of Turkey originated business model Kahve Dünyası in comparison withStarbucks. Research data had been collected by literature review, in-depth interview,observation and mystery shopper methods. As a result of the study; in comparison withStarbucks, has been found that Kahve Dünyası has some superiorities. Thesesuperiorities are gifts, offers not only self-service but also service to table, chocolate instores and culturel specialities like Turkish coffee. Starbucks enters foreign markets vialicensing, joint venture, strategic alliance and direct investment methods but KahveDünyası enters foreign markets only via direct investment method. Kahve Dünyası is abusiness model which has features that can be exported to international markets.Furthermore Kahve Dünyası is a business model which has a chance of high success ratein international markets. en_US
dc.description.abstractStarbucks, kendi ülkesi dışındaki diğer ülkelere de ihraç edilmiş ve başarılı olmuş bir işmodelidir. Araştırmanın amacı; Türkiye menşeli bir iş modeli olarak Kahve Dünyası’nınuluslararası pazarlara ihracını ve globalleşme sürecini, Starbucks örneği doğrultusundatartışmak ve bu sürece çeşitli öneriler sunmaktır. Araştırmadaki bilgiler literatürincelemesi, derinlemesine mülakat, gözlem ve gizli müşteri yöntemleri kullanılarak eldeedilmiştir. Çalışmanın sonucunda; Kahve Dünyası iş modelinin hediye ürünler sunması,self-servisin yanında masaya servisi de gerçekleştirmesi, mağazalarında çikolataya yervermesi ve Türk kahvesini ve Türk kültürünü ön plana çıkarması bakımından, Starbucksiş modeline kıyasla üstünlüklerinin bulunduğu ortaya konmuştur. Starbucks dışpazarlara lisanslama, ortak girişim, stratejik ittifak ve doğrudan yatırım gibi yöntemlerlegiriş yaparken, Kahve Dünyası dış pazarlara sadece doğrudan yatırım yöntemi ile girişyapmaktadır. Kahve Dünyası, uluslararası pazarlara ihraç edilebilecek özelliklere sahipolan ve uluslararası pazarlarda başarı şansı yüksek olan bir iş modelidir. en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStarbucksen_US
dc.subjectKahve Dünyasıen_US
dc.subjectBusiness Modelen_US
dc.subjectGlobalizationen_US
dc.subjectIn-depth Interviewen_US
dc.subjectObservationen_US
dc.subjectMystery Shopperen_US
dc.subjectStarbucksen_US
dc.subjectKahve Dünyasıen_US
dc.subjectİş Modelien_US
dc.subjectGloballeşmeen_US
dc.subjectDerinlemesine Mülakaten_US
dc.subjectGözlemen_US
dc.subjectGizli Müşterien_US
dc.titleBUSINESS MODELS OF "STARBUCKS" AND "KAHVE DÜNYASI" AND THEIR GLOBALIZATION PROCESSESen_US
dc.title.alternative“STARBUCKS” İŞ MODELİ VE GLOBALLEŞME SÜRECİNE KIYASLA BİR İŞ MODELİ OLARAK “KAHVE DÜNYASI”NIN GELİŞİMİ VE GLOBALLEŞMESİen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.startpage33en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage55en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster