Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEcevit, Mehmet Zahid
dc.contributor.authorAkturan, Ulun
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:28Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:28Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/32183/356447
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/380406
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4149
dc.descriptionDergiPark: 356447en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractObjectives:  This study aims to put forward the developmentof retailing brands, the summarize the importance of those brands for retailers,and identify the factors affecting their consumption from a holistic point ofview. Methods: Retailing brand literature was reviewed, and the findings weresummarized in terms of both consumers and retailers.Results: Literatureshows that the quality perception is as important as the price in the retailerbrand (RB) purchase decision but the difference of subjective qualityperception between the producer and retailer brands is still high. The socialrisk perception does not adversely affect the RB preference contrary to theexpectation. The preference of RB differs according to the consumer characteristics,and it increases as the experience and awareness of consumers increase. Thereis an opportunity for RBs to be successful in different product categories. Onthe other hand, it has been determined that retailers should pay attention tostore image, social responsibility activities and balance of shelf allocationfor RB success.en_US
dc.description.abstractAmaç:Bu çalışma,perakendeci markaların gelişimini irdelemek ve bu markaların tüketiminietkileyen faktörleri bütüncül bir bakış açısı ile ortaya koymak  ve bu markaların perakendeci için yarattığıfaydaları saptamak amacını gütmektedir.Yöntem:Perakendeci markalarailişkin bir literatür taraması yapılmış ve buna istinaden literatürdeperakendeci markalarına ilişkin bulgular hem tüketici hem perakendeci açısındanözetlenmiştir.Bulgular:Kalitealgısı perakende markaların (PM) tercihinde fiyat kadar önemlidir. Ancak perakendecive üretici markaları ile arasındaki sübjektif kalite algısı farkı hala yüksektir.Sosyal risk algısının beklenenin aksine PM tercihini olumsuz etkilememektedir.PM tercihi tüketici özelliklerine göre farklılık göstermekte, bununla birliktetüketicinin deneyimi ve aşinalığı arttığında PM tercihi artmaktadır. PM için kategorigenişleme fırsatı vardır. Ancak perakendecilerin kendi markalarının tercihiiçin mağaza imajına, sosyal sorumluluk faaliyetlerine, raf tahsisindeki dengeyeönem vermeleri gerekmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPrivate Labelen_US
dc.subjectStore Branden_US
dc.subjectRetailer Branden_US
dc.subjectManufacturer Branden_US
dc.subjectLiterature Reviewen_US
dc.subjectÖzel Markaen_US
dc.subjectMağaza Markasıen_US
dc.subjectPerakendeci Markasıen_US
dc.subjectÜretici Markasıen_US
dc.subjectLiteratür Taramasıen_US
dc.titleEXAMINATION OF RETAILER BRANDS WITH CONSUMERS’ AND RETAILERS’ PERSPECTIVE: A THEORETICAL FRAMEWORKen_US
dc.title.alternativePERAKENDECİLER VE TÜKETİCİLER AÇISINDAN PERAKENDECİ MARKALAR: KAVRAMSAL BİR ÇERÇEVEen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage160en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.endpage171en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster