Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTiyek, Ramazan
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:24Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/32183/343337
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/375027
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4124
dc.descriptionDergiPark: 343337en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractObjectives: The purpose of this study is to assess the applicability of Emile Durkheim's Ethics Training Modelin the prevention of the mobbing.Methods: The data required for the interpretation of the research results were obtained by literature review.In particular, related to the acquisition of Durkheim's Moral Education by individuals to literature informationhas been included.Results: The need for children to acquire the Moral Education Model of Durkheim is obtained as a precautionagainst the gesture, which is also regarded as deprivation of moral principles. The model suggests that thechild must first receive moral education, especially in the habit, and then emphasizes that moral educationshould continue with the orientation of the teachers in the school environment. The most important protectivefactor in the adoption of moral education which is to be given under a certain discipline is the social support.In this way, it will increase the chances that children who behave in accordance with ethical principles inchildhood will behave in accordance with the expectations of society in their working life. en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacını, bezdirinin önlenmesinde Emile Durkheim’in Ahlak Eğitimi Modeli’ninuygulanabilirliğinin değerlendirilmesi oluşturmaktadır.Yöntem: Araştırma sonuçlarının yorumlanması için gerekli olan veriler literatür taraması ile elde edilmiştir.Özellikle Durkheim’in Ahlak Eğitimi Modeli’nin bireylere kazandırılması ile ilgili literatür bilgilerine yerverilmiştir.Bulgular: Ahlaki ilkelerden yoksunluk olarak da değerlendirilen bezdirinin önlenmesinde Durkheim’in AhlakEğitimi Modeli’nin çocuklara kazandırılması gerekliliği sonucu elde edilmektedir. Model, çocuğun ilk olaraközellikle de alışkanlıklar kazandığı ailede ahlaki eğitim alması gerektiğini daha sonra ise okul ortamındaöğretmenlerinin yönlendirmesiyle ahlak eğitiminin devam etmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Belli birdisiplin altında verilmesi gereken ahlak eğitiminin birey tarafından benimsenmesindeki en önemli koruyucuetken ise toplumsal destektir. Böylece çocukluk döneminde ahlaki ilkelere uygun davranan çocukların çalışmahayatında toplumun beklentilerine uygun davranma ihtimali artacaktır. en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMobbingen_US
dc.subjectMoralityen_US
dc.subjectHabitsen_US
dc.subjectChildhoodPerioden_US
dc.subjectPrevention of Mobbingen_US
dc.subjectBezdirien_US
dc.subjectAhlaken_US
dc.subjectAlışkanlıklaren_US
dc.subjectÇocukluk Dönemien_US
dc.subjectBezdirinin Önlenmesien_US
dc.titleDURKHEIM'S MORAL EDUCATION MODEL IN THE COMBATING AGAINST MOBBINGen_US
dc.title.alternativeBEZDİRİ İLE MÜCADELEDE DURKHEİM'IN AHLAK EĞİTİMİ MODELİen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage37en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.endpage49en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorTiyek, Ramazan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster