dc.contributor.author | Tiyek, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2021-12-12T22:01:24Z | |
dc.date.available | 2021-12-12T22:01:24Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 2146-3417 | |
dc.identifier.issn | 2587-2052 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/32183/343337 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/375027 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/4124 | |
dc.description | DergiPark: 343337 | en_US |
dc.description | klujfeas | en_US |
dc.description.abstract | Objectives: The purpose of this study is to assess the applicability of Emile Durkheim's Ethics Training Modelin the prevention of the mobbing.Methods: The data required for the interpretation of the research results were obtained by literature review.In particular, related to the acquisition of Durkheim's Moral Education by individuals to literature informationhas been included.Results: The need for children to acquire the Moral Education Model of Durkheim is obtained as a precautionagainst the gesture, which is also regarded as deprivation of moral principles. The model suggests that thechild must first receive moral education, especially in the habit, and then emphasizes that moral educationshould continue with the orientation of the teachers in the school environment. The most important protectivefactor in the adoption of moral education which is to be given under a certain discipline is the social support.In this way, it will increase the chances that children who behave in accordance with ethical principles inchildhood will behave in accordance with the expectations of society in their working life. | en_US |
dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışmanın amacını, bezdirinin önlenmesinde Emile Durkheim’in Ahlak Eğitimi Modeli’ninuygulanabilirliğinin değerlendirilmesi oluşturmaktadır.Yöntem: Araştırma sonuçlarının yorumlanması için gerekli olan veriler literatür taraması ile elde edilmiştir.Özellikle Durkheim’in Ahlak Eğitimi Modeli’nin bireylere kazandırılması ile ilgili literatür bilgilerine yerverilmiştir.Bulgular: Ahlaki ilkelerden yoksunluk olarak da değerlendirilen bezdirinin önlenmesinde Durkheim’in AhlakEğitimi Modeli’nin çocuklara kazandırılması gerekliliği sonucu elde edilmektedir. Model, çocuğun ilk olaraközellikle de alışkanlıklar kazandığı ailede ahlaki eğitim alması gerektiğini daha sonra ise okul ortamındaöğretmenlerinin yönlendirmesiyle ahlak eğitiminin devam etmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Belli birdisiplin altında verilmesi gereken ahlak eğitiminin birey tarafından benimsenmesindeki en önemli koruyucuetken ise toplumsal destektir. Böylece çocukluk döneminde ahlaki ilkelere uygun davranan çocukların çalışmahayatında toplumun beklentilerine uygun davranma ihtimali artacaktır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Kırklareli Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mobbing | en_US |
dc.subject | Morality | en_US |
dc.subject | Habits | en_US |
dc.subject | ChildhoodPeriod | en_US |
dc.subject | Prevention of Mobbing | en_US |
dc.subject | Bezdiri | en_US |
dc.subject | Ahlak | en_US |
dc.subject | Alışkanlıklar | en_US |
dc.subject | Çocukluk Dönemi | en_US |
dc.subject | Bezdirinin Önlenmesi | en_US |
dc.title | DURKHEIM'S MORAL EDUCATION MODEL IN THE COMBATING AGAINST MOBBING | en_US |
dc.title.alternative | BEZDİRİ İLE MÜCADELEDE DURKHEİM'IN AHLAK EĞİTİMİ MODELİ | en_US |
dc.type | article | |
dc.department | Fakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü | |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.startpage | 37 | en_US |
dc.identifier.issue | 5 | en_US |
dc.identifier.endpage | 49 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Tiyek, Ramazan | |