Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBoztoprak, Ferhat
dc.contributor.authorKurnuç, Murat
dc.contributor.authorÇetinkaya, Neslihan
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:15Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/32584/366171
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4067
dc.descriptionDergiPark: 366171en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractObjectives: Inthis context, this research aims to determine the extent to which local dishesof Erzurum with a lot of variety of local dishes are appreciated in restaurantsby consumers, reveal the factors affecting their preference and find out theirintention to make a repeat purchase. Methods: Inthis direction, a questionnaire form was prepared by using the scale developedby Kalemci Schneider and Ceritoglu (2010). The questionnaire form was appliedon customers/consumers of restaurants that produce local dishes belonging toErzurum in Istanbul province. Afterwards, by separating the qualified data, thefollowing analyses were run; reliability analysis, descriptive statistics andcorrelation analysis and t-test.Results:The consumers have started to be interested in local dishes which are one ofthe cultural assets of the region they travel. By this means, they had theopportunity to taste local dishes of the visited region. In order to keep thisinterest alive, it is a must for the restaurants where local dishes areproduced and presented to promote socio-cultural heritage by protecting, topreserve these values and transfer them to next generations successfully.en_US
dc.description.abstractAmaç: Bubağlamda bu çalışmada yöresel yemek çeşitliliği oldukça fazla olan Erzurumyemeklerinin yöresel restoranlarda tüketiciler tarafından ne ölçüdebeğenildiğini belirlemek, tercih edilmesine etki eden unsurları ortaya koymakve tekrar satın alma niyetlerini tespit etmek amaçlanmıştır. Yöntem: Budoğrultuda Kelemci Schneider ve Ceritoğlu (2010) tarafından hazırlanan ölçekkullanılarak anket formu oluşturulmuştur. İstanbul’da Erzurum iline ait yöreselyemeklerin üretildiği restoranların müşterilerine anket uygulaması yapılmıştır.Daha sonra sağlıklı veriler ayrıştırılarak güvenilirlik analizi, tanımlayıcıistatistikler, korelasyon ve t testi uygulanmıştır. Bulgular:Tüketiciler, seyahat ettikleri bölgenin kültür varlıklarından biri olan yöreseltatlara ilgi duymaya başlamış ve bu sayede ziyaret edilen bölgenin mutfağınaözgü yemekleri deneyimleme şansını bulmuşlardır. Yöresel yemeklerin üretilipsunulduğu restoranların bu ilgiyi canlı tutması için sosyo-kültürel mirasasahip çıkarak tanıtımın yapılması, bu değerlerin korunması ve gelecek kuşaklarabaşarıyla aktarılması şarttıren_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectErzurumen_US
dc.subjectRe-Purchase Intentionen_US
dc.subjectLocal Restauranten_US
dc.subjectLocal Dishen_US
dc.subjectErzurumen_US
dc.subjectTekrar Satın Alma Niyeti Yöresel Restoranen_US
dc.subjectYöresel Yemeken_US
dc.titleTHE IMPACT OF ERZURUM LOCAL DISHES ON RESTAURANT PREFERENCES AND RE-VISIT INTENTIONen_US
dc.title.alternativeERZURUM YÖRESEL YEMEKLERİNİN RESTORAN TERCİHİNE ETKİLERİ VE TEKRAR ZİYARET ETME NİYETLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage96en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage110en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster