Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaşkın, Çağatan
dc.contributor.authorÖztürk, Onur
dc.contributor.authorKaradamar, Ahmet Akif
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:15Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:15Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/39222/379213
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4064
dc.descriptionDergiPark: 379213en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractPurpose –Understandingentrepreneurship and the personality traits of entrepreneurs became a criticalissue because of the economic problems that countries face today. Personalitytraits have a great role in entrepreneurial intentions as it can be seen in therelated literature. The attitudes toward entrepreneurship are available todiscuss by personality traits, this paper intends to shed light on which traitsof personality have effects on entrepreneurial intentions.Design/methodology/approach –Theconvenience sampling method was chosen to apply in the research. The data werecollected by a structured questionnaire. Structural equation modelling is usedto test the influence of entrepreneurship personality traits on entrepreneurialintention of university students.Findings –Modelling results indicatethat entrepreneurship personality has an influence on the university students’entrepreneurial intention. The intention of entrepreneurship is considered tobe the most effective factor on the countries’ economic development. Researchfindings show that certain personality traits are related with entrepreneurialintention significantly. Research limitations/implications–Theresearch results provide implications for the decision makers who work forhigher education establishments at macro and micro levels, in terms ofefficient allocation of resources and decision making.Originality/value–Thispaper ensures empirical insights about which personality characteristics affectintentions of entrepreneurship. This research is one of the few studies whichexamined the influence of entrepreneurship personality on entrepreneurship intentionsof students in a highly industrialized province, Bursa.en_US
dc.description.abstractAmaç: Girişimcilik vegirişimcilerin sahip olduğu kişilik özelliklerini anlamak, günümüzde ülkelerinkarşılaştığı ekonomik problemler düşünüldüğünde oldukça önemli hale gelmiştir.İlgili yazında görüleceği üzere kişilik özelliklerinin girişimcilik niyetleriüzerinde büyük bir etkisi vardır. Girişimciliğe yönelik tutumların kişiliközellikleriyle tartışılmaya müsait olması nedeniyle bu çalışma hangi kişiliközelliklerinin girişimcilik niyetleri üzerinde etkili olduğunu aydınlatmayaçalışmaktadır. Tasarım/metodoloji/yöntem: Buçalışmada kolayda örnekleme yöntemi seçilmiştir. Veriler yapılandırılmışanketler aracılığıyla toplanmıştır. Girişimcilik kişiliği özelliklerininüniversite öğrencilerinin girişimcilik niyetleri üzerindeki etkisini ölçmeküzere yapısal eşitlik modelleme kullanılmıştır.Bulgular: Modelleme sonuçlarıgirişimcilik kişilik özelliklerinin üniversite öğrencilerinin girişimcilikniyetleri üzerinde etkisi olduğunu göstermektedir. Girişimcilik niyetiülkelerin ekonomik olarak gelişmesinde en etkili faktör olarak görülmektedir.Araştırma bulguları belirli kişilik özelliklerinin girişimcilik niyetini önemliölçüde etkilediğini göstermektedir. Araştırma kısıtları/çıkarımları: Araştırmasonuçları makro ve mikro seviyelerdeki yükseköğretim kurumlarındaki yöneticileriçin kaynak dağıtımı ve karar verme açısından faydalı çıkarımlar içermektedir. Özgünlük/değer: Buçalışma hangi kişilik özelliklerinin girişimcilik niyetini etkilediğinigösteren bulgular içermektedir. Çalışma; oldukça sanayileşmiş bir şehir olanBursa’da öğrencilerin girişimcilik kişilik özelliklerinin girişimcilik niyetineetkilerini inceleyen az sayıdaki çalışmadan biridir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEntrepreneurshipen_US
dc.subjectEntrepreneurial personalityen_US
dc.subjectEntrepreneurial intentionen_US
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectGirişimcilik kişiliğien_US
dc.subjectGirişimcilik niyetien_US
dc.titleTHE INFLUENCE OF ENTREPRENEURSHIP PERSONALITY ON ENTREPRENEURIAL INTENTIONen_US
dc.title.alternativeGİRİŞİMCİLİK KİŞİLİĞİNİN GİRİŞİMCİLİK NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.startpage21en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage34en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster