Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArmağan, Kudret
dc.contributor.authorArmağan, Canan
dc.contributor.authorBaysal, Mustafa
dc.contributor.authorKitiş, Şükrü
dc.contributor.authorKıratlı, Nurullah
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:15Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/32584/364031
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4062
dc.descriptionDergiPark: 364031en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractObjectives: This study was conducted to determine the level of satisfaction and effective factors related toconsumers' use of geothermal energy. Although there are many studies in the literature about geothermalenergy applications, which are an interdisciplinary study area, there are not enough studies to measurecustomer satisfaction using geothermal energy.Methods: For this purpose, a total of 496 subscribers receiving geothermal service within the boundaries ofÇitgöl municipality in Kütahya and Kütahya provinces collected questionnaire survey data. Data collectedwere subjected to reliability analysis using IBM SPSS Statistics Version 24 and Cronbach's Alpha value was0.713.Results: The Kaiser-Meyer-Orkin test was performed to determine if the scale was appropriate for factoranalysis and the BMD value was found to be 58%. This suggests that the scale is appropriate for factoranalysis. Factor analysis revealed that there were 5 factors in the scale, and the factors detected reflected74% of the variance of the scale. These results statistically validate the validity and reliability of the study.The findings indicate the factors affecting customer satisfaction in the use of geothermal energy. en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma tüketicilerin jeotermal enerji kullanımı ile ilgili memnuniyet düzeyleri ve etkili faktörlerinbelirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Disiplinlerarası bir çalışma alanı olan jeotermal enerji uygulamalarındaliteratürde pek çok çalışma olmasına rağmen jeotermal enerji kullanan müşteri memnuniyetinin ölçülmesineyönelik çalışmalar yok denecek kadar azdır.Yöntem: Bu amaçla Türkiye’de, Kütahya ili, Çitgöl Belde sınırları içerisinde jeotermal hizmet alan abone ileyüzyüze anket yolu veri toplanmıştır. Toplanan veriler veriler IBM SPSS Statistics Versiyon24 kullanarakgüvenilirlik analizine tabi tutulmuş ve Cronbach's Alpha değeri 0,713 çıkmıştır.Bulgular: Ölçeğin faktör analizine uygun olup olmadığını anlamak için Kaiser-Meyer-Orkin testi yapılıp KMOdeğeri % 58 bulunmuştur. Bu da ölçeğin faktör analizine uygun olduğunu göstermektedir. Yapılan faktöranalizinde ölçekten 5 adet faktör bulunduğu tespit edilmiş, tespit edilen faktörler ölçeğin varyansının %74’sını yansıtmaktadır. Bu sonuçlar çalışmanın geçerliliğini ve güvenilirliğin istatistiksel olarak ispatetmektedir. Bulgular jeotermal enerji kullanımında müşteri memnuniyetini etkileyen faktörleri ifadeetmektedir. en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEnergyen_US
dc.subjectGeothermal Energyen_US
dc.subjectCustomer Satisfactionen_US
dc.subjectEnerjien_US
dc.subjectJeotermal Enerjien_US
dc.subjectMüşteri Memnuniyetien_US
dc.titleDETERMINING THE CUSTOMER SATISFACTORY FACTORS USING GEOTHERMAL ENERGY: AN EXAMPLE ÇİTGÖL MUNICIPALITYen_US
dc.title.alternativeJEOTERMAL ENERJİ KULLANIMINDA MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ ÇİTGÖL BELEDİYESİ ÖRNEĞİen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage8en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage15en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster