DOĞRUDAN YABANCI YATIRIMLAR’IN TÜKETİCİLER TARAFINDAN YEREL OLARAK ALGILANMASINDA ETKİLİ OLABİLECEK FAKTÖRLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Abstract
Küreselleşme ile birlikte dünya pazarlarının serbestleşmesi, dünyada gerçekleştirilendoğrudan yabancı yatırımların (DYY) sayısının artmasına neden olmuştur. DYY’ningerçekleştirildiği ülkedeki tüketicilerin DYY’yi yerel olarak algılamalarının; tüketicilerinDYY hakkındaki satın alma niyetleri ve DYY’nin başarısı üzerinde etkili olmasımuhtemeldir. Çalışmanın amacı; DYY’nin yerel olarak algılanmasında etkili olabilecekfaktörleri değerlendirmek ve bu faktörlerin yerel tüketicilerin DYY hakkındaki satın almaniyetleri üzerindeki olası etkilerini tartışmaktır. “DYY’nin türü, ülke menşei (orijini),yerelleşme düzeyi ve etnosentrizm”in tüketicilerin DYY’yi yerel olarak algılamaları veDYY hakkındaki satın alma niyetleri üzerinde etkili olabileceği ifade edilebilir. 
Source
Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiVolume
3Issue
1URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/26886/283310https://hdl.handle.net/20.500.11857/4056
Collections
- Makale Koleksiyonu [193]