Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraca, Şükran
dc.contributor.authorYemez, İbrahim
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:12Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:12Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/48895/567748
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4042
dc.descriptionDergiPark: 567748en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractThis study was carried out to determine the factors affecting the consumption preferences of individuals living in the city center of Sivas. The sample of the study consisted of 388 people living in the city center of Sivas and determined easily by sampling method. Data were collected by face to face survey method. Frequency Analysis and Cross Table Analysis were applied to the data obtained in the study. At the end of the study, it was seen that individuals looked at the country of origin when they were buying, avoided buying Chinese goods, bought the product because they were useful and functional, they bought more clothes from the internet, they made their online purchases by smart phone and they mostly used credit cards as a means of payment.en_US
dc.description.abstractBu çalışma Sivas ili şehir merkezinde yaşayan bireylerin tüketim tercihlerinde etkili olan faktörlerin neler olduklarını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Sivas ili şehir merkezinde yaşayan ve kolayda örnekleme metoduyla belirlenen 388 kişi oluşturmaktadır. Veriler yüz yüze anket metoduyla toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilere Frekans Analizi ve Çapraz Tablolar Analizi uygulanmıştır. Çalışma sonucunda bireylerin ürün alırken menşei ülkeye baktıkları, Çin mallarını almaktan kaçındıkları, ürünü kullanışlı ve işlevsel olması nedeniyle satın aldıkları, internetten daha çok kıyafet aldıkları, online alışverişlerini akıllı telefon ile yaptıkları ve ödeme aracı olarak en çok kredi kartlarını kullandıkları görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectConsumptionen_US
dc.subjectconsumption preferencesen_US
dc.subjectonline shoppingen_US
dc.subjectcross tablesen_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectTüketim Alışkanlıklarıen_US
dc.subjectİnternetten Alışverişen_US
dc.subjectÇapraz Tablolaren_US
dc.titleDetermination of The Factors Affecting The Consumption Preferences of Individuals: Sample of Sivasen_US
dc.title.alternativeBireylerin Tüketim Tercihlerinde Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesi: Sivas İli Örneğien_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage161en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage177en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster