Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPeker, Ahsen
dc.contributor.authorÖzkan, Erdem
dc.contributor.authorOkumuş, Abdullah
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:11Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:11Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/32028/354344
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4037
dc.descriptionDergiPark: 354344en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractObjectives: The aim of this study is to investigate theeffects of consumers’ attitudes toward brand extensions and to demonstrate howthese effects differ in domestic and foreign brands. Methods: Consumers of two different brands (domestic andforeign) from the same sector were chosen and included in the scope of theresearch. Using hypothetical extensions of these brands, research data thatgathered from 923 consumers via face-to-face surveys was analyzed with multipleregression analysis, exploratory factor analysis, and z-test. Results: Research results show thatthe conceptual fit between the parent brand and the suggested extension,consumer ethnocentric tendencies and parent brand awareness/association havesignificant effect on consumers’ evaluation of brand extension strategy. Otherfactors which are “consumer innovativeness”, “consumer involvement” andsub-dimensions of brand equity which are “perceived quality” and “loyalty” haveno significant effect on consumers’ attitudes toward brand extensions. The mosteffective factor on the positive evaluation of brand extension by the consumerwas found to be the perceived fit between the original product category andsuggested extension. The consumers’ attitudes toward the domestic and foreignbrand extensions differ partially between domestic and foreign brandpreferences. Accordingly, it has been found that the effects of theethnocentric tendencies of consumers on attitudes towards brand extensiondiffer significantly in terms of domestic and foreign brands.en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı, marka genişlemesine yönelik tüketici tutumunaetki eden unsurların tespit edilmesi ve bu etkilerin yerli ve yabancı markalaragöre farklılıklarının belirlenmesidir. Yöntem: Araştırma kapsamında aynı sektörde yerli ve yabancıolmak üzere iki marka seçilmiş ve her iki markanın tüketicileri araştırmakapsamına alınmıştır. Hipotetik bir marka genişlemesi yapılarak iki farklımarkanın tüketicisi 923 kişiden yüz yüze anket yöntemi ile geçerli veri eldeedilmiş ve bu veriler açımlayıcı faktör analizi, çoklu doğrusal regresyonanalizi ve z-testi ile analiz edilmiştir. Bulgular: Araştırmasonucunda “ana marka ve genişleme uyumu”, “etnosentrik eğilim” ve “marka farkındalığı/çağrışımı”değişkenlerinin marka genişlemesine yönelik tüketici tutumu üzerinde anlamlıbir etkiye sahip olduğu bulunmuştur. Buna karşın “tüketici yenilikçiliği”,“ürün ilgilenimi” ve marka denkliği alt boyutları olan “algılanan kalite” ve“sadakat” değişkenlerinin marka genişlemesine yönelik tutumu açıklamada anlamlıbir etkisinin olmadığı bulunmuştur. Marka genişlemesinin tüketici tarafındanolumlu değerlendirilmesinde en etkili unsurun, ana markanın orijinal ürünkategorisi ile genişleme ürün kategorisi arasındaki algılanan uyum (benzerlik)olduğu bulunmuştur. Ayrıca araştırma değişkenlerinin marka genişlemesineyönelik tutum üzerindeki etkilerinin yerli ve yabancı markalara göre farklılıklarıolduğu tespit edilmiştir. Buna göre tüketicilerin etnosentrik eğilimlerininmarka genişlemesine yönelik tutumları üzerindeki etkilerinin yerli ve yabancımarkalar açısından önemli farklılık gösterdiği bulunmuştur. en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBrand extensionsen_US
dc.subjectPerceived fiten_US
dc.subjectConsumer ethnocentrismen_US
dc.subjectBrand equityen_US
dc.subjectConsumer innovationen_US
dc.subjectProduct involvementen_US
dc.subjectBrand attitudesen_US
dc.subjectMarka genişlemesien_US
dc.subjectAlgılanan uyumen_US
dc.subjectTüketici etnosentrizmien_US
dc.subjectMarka denkliğien_US
dc.subjectTüketici yenilikçiliğien_US
dc.subjectÜrün ilgilenimien_US
dc.subjectMarka tutumuen_US
dc.titleCOMPARISON OF FACTORS AFFECTING CONSUMER ATTITUDES TOWARDS BRAND EXTENSION IN TERMS OF DOMESTIC AND FOREIGN BRANDED PRODUCTSen_US
dc.title.alternativeMARKA GENİŞLEMESİNE YÖNELİK TÜKETİCİ TUTUMLARINA ETKİ EDEN FAKTÖRLERİN YERLİ VE YABANCI MARKALI ÜRÜNLER AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASIen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage19en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage37en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster