Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGerek, Caner
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:10Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:10Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-3417
dc.identifier.issn2587-2052
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/klujfeas/issue/31239/339971
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/344271
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4030
dc.descriptionDergiPark: 339971en_US
dc.descriptionklujfeasen_US
dc.description.abstractIntensifying competition in the banking sector in the 1990’s increased the importance ofthe non-interest income activities for banks. Banks sought the ways of selling non-interestproducts and targeted their core costumers as a reaction against increasing competition.To fulfill their objectives, they introduced pricing strategies that connect interest and non-interest products. In this vein, price information level differences play a key role to turngood old days. This study theoretically extends the Kim et al. (2003)’s model by integratingthe fees and commissions charged from the loan activities into the model in the presenceof less- and well-informed customers. Theoretical extension shows that there is a negativerelationship between loan price and, fees and commissions. Moreover, the study providesthat this negative relationship helps banks to increase their profit by renting from less-informed loan customers. en_US
dc.description.abstractBankacılık sektöründe 1990’larda artan rekabet bankalar için faiz-dışı gelirin önemini artırdı.Bankalar faiz-dışı ürün satmanın yollarını aramaya başladılar ve kredi müşterilerini hedef seçtiler.Bankalar bu amaçlarını gerçekleştirmek için yeni fiyat stratejileri ortaya koydular ve faiz ile faiz-dışıgelir arasında bağlantı kurdular. Bu bağlamda, müşterilerin kredi faizi fiyat bilgileri farklılıkları eskigünlere dönüşte anahtar bir rol oynamakta. Bu çalışma, Kim vd. (2003)’ün modelini, müşterilerinfarklı fiyat bilgisi seviyesini göz önünde bulundurarak, kredilerden alınan bankacılık ücret vekomisyonlarını entegre ederek genişletmektedir. Teorik çalışma kredi fiyatı ile bankacılık ücret vekomisyonları arasındaki negatif ilişkiyi ortaya koymaktadır. Dahası bu negatif ilişkinin bankanınfiyat bilgisi az olan müşteriler sayesinde daha fazla kâr elde etmesinde rol oynadığını ortayakoymaktadır. en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofKırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBank income diversificationen_US
dc.subjectFees and commissionsen_US
dc.subjectSwitching costen_US
dc.subjectBanka gelir çeşitlendirmesien_US
dc.subjectücret ve komisyonlaren_US
dc.subjectbanka değiştirme maliyetien_US
dc.titleTHE EFFECTS OF FEES AND COMMISSIONS ON LOAN PRICING AND PROFITABILITY: THEORETICAL EVIDENCESen_US
dc.title.alternativeBANKACILIK KOMİSYON VE ÜCRETLERİNİN KREDİ FİYATLARINA VE KARLILIĞA ETKİSİ: TEORİK KANITLARen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage152en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage166en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster