Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYanık, Aygül
dc.contributor.authorYılmaz, Elvan
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:09Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:09Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5395/73184
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62641
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/4018
dc.descriptionDergiPark: 73184en_US
dc.descriptionejovocen_US
dc.description.abstractHastanelerde sağlanan ortak hizmetlerden birisi de yemek hizmetleridir. Yemek hizmetleri hem personel hizmetlerine hem de tedavi sürecine katkıda bulunan tıbbi hizmetler niteliği taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı; hastane personelinin dışardan satın alınan yemek hizmetleri ile ilgili düşünce ve değerlendirmelerini belirlemektir. Hastane personelinin yemek hizmetleri ile ilgili düşünce ve değerlendirmelerini içeren veriler, yemek hizmetlerini değerlendirme anketi ile toplanmıştır. Ankette toplam 28 soru bulunmaktadır. Verilerin analizinde SPSS 15,0 istatistik yazılımı kullanılmıştır. Personelin yaş, cinsiyet, görev ünvanı gibi nitelikleri açısından yemek hizmetleri ile ilgili değerlendirmeleri arasındaki farklılıklar ki-kare testi ile sınanmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiler korelasyon analizi ile belirlenmiş ve analiz edilmiştir. Bu araştırmada; personelin %83’nün yemekhane alanını yetersiz gördüğü, %69’nun yemekhanedeki masa sandalye yerleştirmesini elverişsiz bulduğu, %63’nün kuyrukta bekleme süresini 5 dakikadan fazla olmasından şikayetçi olduğu, %42’nin başka kaynaklardan yemek temin ettiği, %53’nün hizmet sunum biçiminden memnun olmadığı, %57’nin yemeklerin dengeli beslenme için uygun olmadığı, %60’nın yemeklerin uyumlu olmadığı, %83’nün yemekhanenin kalabalık ve gürültüsünden yakındığı, %71’nin yemeklerin hazırlanış ve lezzeti ile ilgili yakındığı ve % 59’nun verilen yemeklerin tümünü tüketmediği sonucuna varılmıştır. Yine personelin %81’i yemek personelinin servisteki tutumunu orta ve iyi olarak, %63’ü yemek miktarını yeterli, %69’u ekmeği kaliteli, %85’i ekmeğin hijyenik açıdan sunuluş şeklini uygun olarak değerlendirmektedir. Genel olarak, hastane personelinin sağlanan yemek hizmetlerinden büyük ölçüde memnuniyetsizlik duyduğu bulunmuştur. Personelin niteliklerine göre yemek hizmetleri ile ilgili düşünce ve değerlendirmeleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklar vardır. Araştırma sonuçlarına göre, hastane yönetimi, hem etkili bir denetimi hem de personeli memnun eden yemek hizmetleri sisteminin planlamasını gerçekleştirmelidiren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEjovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleEvaluation Of Food Service Personnel In An Education And Research Hospital Outsourcing Dining Servicesen_US
dc.title.alternativeDışarıdan Yemek Hizmeti Alınan Bir Eğitim Ve Araştırma Hastanesinde Personelin Yemek Hizmetlerinin Değerlendirilmesien_US
dc.typearticle
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.startpage126en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage139en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster