Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemir, Dilara
dc.contributor.authorBayazıt, Nurgün
dc.date.accessioned2021-12-12T22:01:03Z
dc.date.available2021-12-12T22:01:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/41199/497998
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/598157
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/3968
dc.descriptionDergiPark: 497998en_US
dc.descriptionejovocen_US
dc.description.abstractMevcut mimarlıkeğitiminde öğrencilerin tasarım aşamasında işitsel ortam gereksinimleriniyeterince dikkate almadığı görülmüştür. Eğitim sürecinin iki aktörününakademisyenler ve öğrenciler olduğu düşünülürse, öğrencilerle oluşturulacakdiyalog ve tartışma ortamına paralel olarak, öğrencilerden alınacakgeribildirimler işitsel çevre tasarımına dikkat çekmek açısından önemlidir. Buçalışmada akustik ile ilgili seçme ders kapsamında dönem başında ve sonundaöğrencilerle yapılan anket çalışmaları sunulmuştur. Çalışmanın amacı,öğrencilerin işitsel farkındalıklarını ve mimarlık eğitimi ile ilgiligörüşlerini alarak, gelecekte planlanacak eğitim modeli önerilerine ışıktutmaktır. Yöntem olarak, likert ölçekte ve ucu açık olarak hazırlanan anketsoruları SPSS istatistik programı ile analiz edilmiştir. Bulgular arasında endikkat çeken performans mekanları dışındaki mekanların işitsel koşullarınınmimarlık eğitimi boyunca yeterince sorgulanmadığıdır. Sonuç olarak, işitselçevre tasarımına da önem verilmesi noktasında proje ve ders yürütücülerinesorumluluk düşmektedir. Öğrencilerden alınan geribildirimlere göre farkındalığıartıracak yeni eğitim yaklaşımları değerlendirilerek geliştirilmelidir.en_US
dc.description.abstractIn the currentarchitectural education, it was observed that students did not take intoaccount the auditory space requirements adequately in the design phase.Considering that the two actors of the education process are academicians andstudents, in parallel with the dialogue and discussion with the students, thefeedback from the students is important to draw attention to the auralenvironmental design. In this study, surveys conducted with students at thebeginning and end of the semester are presented. The aim of the study is toshed light on the suggestions of the educational model to be planned in thefuture by taking students' views on auditory awareness and architecturaleducation. As a method, questions, which were prepared on a Likert scale and anopen-ended question, were analyzed with SPSS statistical program. Among thefindings, the auditory conditions of the spaces other than the most remarkableperformance spaces are not questioned sufficiently during the architecturaleducation. As a result, responsibility is given to project and courseexecutives in order to give importance to auditory environment design.According to the feedback from the students, new educational approaches toincrease awareness should be developed and evaluated.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEjovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaratıcı Eğitimen_US
dc.subjectTasarım Eğitimien_US
dc.subjectMimarlık Eğitimien_US
dc.subjectSound and space designen_US
dc.subjectarchitectural educationen_US
dc.subjectsurveyen_US
dc.subjectSPSS analysisen_US
dc.titleMİMARİYİ SES İLE TASARLAMAK ÜZERİNE ÖĞRENCİ İZLENİMLERİen_US
dc.title.alternativeSTUDENT IMPRESSIONS ON DESIGNING THE ARCHITECTURE WITH SOUNDen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage148en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage151en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster