Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzgüler, Dursun
dc.contributor.authorKoca, Tarkan
dc.contributor.authorÖzgüler, Alper Tunga
dc.date.accessioned2021-12-12T22:00:52Z
dc.date.available2021-12-12T22:00:52Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5389/73084
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62541
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/3855
dc.descriptionDergiPark: 73084en_US
dc.descriptionejovocen_US
dc.description.abstractVocational High School is described at 2547 Higher Education law's 3. clause as; '' it is a high education institution that educates vocation personnels intended for particular jobs at four half year education period.'' Vocational High School is an educational institution where 5th level occupation personnels are educated. The graduates work as technicians or occupation personnels. These people are basic personnels at producing area as operators. They are the personnels who implement the engineers’ and experts’ projects and they commit producing and employ. Educating such productive occupational personnels in a short time like 14 weeks-4 semesters is considerably difficult. Actually, the 14-week-period decrease to 11-12 weeks because of exams and holidays. On this account, the time of fruitful lesson diminishes. In this study, it has been investigated that the education period at vocational high schools needs to be 3 years, namely six half year. Incresing the education period one year more will also increase the power of competing at industry, commercial and employ area. This is necessary for educating human poweren_US
dc.description.abstractMeslek Yüksekokulu, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 3.maddesinde “Belirli mesleklere yönelik ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan dört yarıyıllık eğitim-öğretim sürdüren bir yükseköğretim kurumudur” biçiminde tanımlanmıştır. Meslek Yüksekokulu 5. seviye meslek elemanı yetiştiren yükseköğretim kurumlarıdır. Mezunları tekniker veya meslek elemanı olarak iş hayatına atılırlar. Bunlar üretim sektöründe uygulayıcılar olarak sektörün temel elemanlarıdır. Mühendis veya uzmanların projelerini uygulayarak üretimi veya hizmeti gerçekleştiren elemanlardır. Böylesine üretken olan veya olması gereken bir meslek elemanın yetiştirilmesi, 14 haftalık dört dönem gibi kısa bir sürede oldukça zor olmaktadır. Aslında 14 hafta olan dönem süresi yapılması gereken sınavlar ve tatillerden dolayı 11-12 hafta gibi bir zamana inmektedir. Yani verimli dersin yapılabildiği süreç bu nedenlerle azalmaktadır. Yapılan bu çalışmada meslek yüksekokullarında eğitim öğretim süresinin 3 yıl yani 6 yarıyıl olmasının gerekliliği irdelenmiştir. Eğitim öğretim süresinin bir yıl artırılması; sanayi, ticari ve hizmet sektörlerinin rekabet güçlerini arttıracak yönde nitelikli insan gücü yetiştirme açısından gereklidiren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEjovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMeslek Yüksekokuluen_US
dc.subjectEğitim-Öğretim Süresien_US
dc.titleINVESTIGATION OF EDUCATION AND TRAINING PERIOD AT VOCATIONAL HIGH SCHOOLSen_US
dc.title.alternativeMESLEK YÜKSEKOKULLARINDA EĞİTİM ÖĞRETİM SÜRESİNİN İRDELENMESİen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.startpage40en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage43en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster