Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Dilek
dc.contributor.authorKüçükaltan, Derman
dc.contributor.authorKaya, Fikriye Toker
dc.date.accessioned2021-12-12T22:00:52Z
dc.date.available2021-12-12T22:00:52Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5386/73054
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62511
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/3849
dc.descriptionDergiPark: 73054en_US
dc.descriptionejovocen_US
dc.description.abstractThe main purpose of the research is to determine medical secretaries’ socio-demographic and educational characteristics at medical admissions units in private hospitals. Also in this research, workers’ work environment and job requirements were investigated. The research was conducted in private hospitals in the Thracian Region-Tekirdag, Edirne and Kırklareli-. In this context, 114 employees participated questionnaire who worked nine different hospitals that received permission for this research. Descriptive statistical methods were used this study. Data were collected through a questionnaire with 22 questions prepared by the researchers. Nine question of the questionnaire is connected with employees’ socio - demographic and educational status and 13 question of the questionnaire is connected with job requirements and work environment. The mean age of the employees was found 25 years. Most of the employees are aged between 23-26 (38.1%), female (97.9%), single (50%) and high school graduates (54.2%). In-service training in the majority of hospitals is high (70.1%) and the frequency of in-service training is implemented once a month (33.3%). Employees stated that they work to be compatible with senior management (63.2%) and they have job descriptions clearly identified (67.4%). Total work is mean duration of 5.5 years. The mean duration of 2.5 years is still working at the hospital. Most of the employees receive the minimum wage (41%) and were not satisfied with their salaries (34.7%). “Knowledge of principles and processes for providing patient and personal services” (91%) was most selected by staff about professional qualification that employee need to have. “Actively looking for ways to help people” (94.4%) was most selected by staff about personal qualifications that employee need to haveen_US
dc.description.abstractÇalışmanın Amacı özel hastanelerdeki hasta kabul biriminde çalışan tıbbi sekreterlerin sosyo-demografik ve eğitsel özellikleri yönünden profillerini belirlemektir. Çalışma kapsamında ayrıca birim çalışanlarının çalışma ortamı ve iş gerekleri ile ilgili durumları da tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma Trakya Bölgesinde -Tekirdağ, Edirne ve Kırklareli’nde- hizmet veren özel hastanelerde yürütülmüştür. Bu kapsamda, araştırma izni alınan 9 hastanede görev yapan 144 çalışanın tümüne ulaşılmıştır. Araştırmada betimsel istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından hazırlanan 22 soruluk anket aracılığıyla toplanmıştır. Anketteki soruların 9’u çalışanların sosyo – demografik ve eğitim durumunu, 13’ü ise işin gerekleri ve çalışma ortamını belirlemeye yöneliktir. Çalışanların ortalama yaşı 25 olarak saptanmıştır. Çalışanların büyük bir bölümü 23-26 yaş grubu (%38,1) arasında, kadın (%97,9), bekar (%50) ve düz lise mezunu (%54,2)’dur. Hastanelerin büyük bir çoğunluğunda (%70,1) hizmet içi eğitim düzenlenmektedir ve düzenlenme sıklığı ayda bir (%33,3)’dir. Birim çalışanları üst yönetim ile uyumlu çalıştığını (%63,2), iş tanımının belirli ve açık olduğunu (%67,4) belirtmiştir. Çalışanların toplam çalışma süresi ortalama 5,5 yıl, bulundukları hastanede çalışma süresi ortalama 2,5 yıl olarak saptanmıştır. Çalışanların çoğu asgari ücret almaktadırlar (%41) ve aldıkları ücretten memnun değildirler (%34,7). Çalışanlar mesleki olarak bulunması gereken yeterliliklerden en fazla “hastalara ve çalışanlara sağlanacak olan hizmetlere ilişkin prensiplerin ve süreçlerin bilinmesini” (%91), kişisel olarak en fazla “insanlara yardımcı olma isteğinin (%94,4) bulunması” gerektiğini belirtmişlerdiren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEjovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectmedical secretaryen_US
dc.subjectmedical admissions unitsen_US
dc.subjectworkers profileen_US
dc.subjecttıbbi sekreteren_US
dc.subjecthasta kabul birimien_US
dc.subjectçalışan profilien_US
dc.titleÖZEL HASTANELERDEKİ HASTA KABUL BİRİMİNDE ÇALIŞAN PROFİLİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK TRAKYA BÖLGESİNDE BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage350en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage363en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster