Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemirbağ, Birsel Canan
dc.contributor.authorÇan, Gamze
dc.contributor.authorKöksal, İftihar
dc.contributor.authorKaya, Selçuk
dc.date.accessioned2021-12-12T22:00:50Z
dc.date.available2021-12-12T22:00:50Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5392/73126
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62583
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/3830
dc.descriptionDergiPark: 73126en_US
dc.descriptionejovocen_US
dc.description.abstractThe study was planned to train mothers about reproduction health and to assess whether or not they transferred the knowledge they learnt to their daughters. It was semi-experimental study and was conducted in pretest-posttest design. The study included 54 mothers who were aged between 19 and 49, had daughters aged ? 18 and came to Trabzon Mother and Child Health and Family Planning Center between the 1st of October 2011 and the 1st of June 2012. Knowledge Evaluation Form and Form for Protective Attitudes of Reproductive Health (SPARH) were used. A total of 6 trainings -3 for mothers and 3 for daughters with telephone counseling- were provided. Each training lasted 30 minutes. Mothers’ mean score of Knowledge Evaluation Form was 7±0.7 while daughters’ was 8±1.5 before training but mothers’ mean score of Knowledge Evaluation Form was 11±0.4 while daughters’ was 10±1.3 after training. Mothers’ mean score of SPARH was 42±3.4 while daughters’ was 51±1.9 before training but mothers’ mean score of SPARH was 76±4.5 while daughters’ was 78±2.7 after training. There was significant difference in knowledge reproductivehealth level before and after trainings (pen_US
dc.description.abstractBu çalışma,annelere üreme sağlığı konusunda belirli bilgiler verilerek ve bu bilgileri kızlarına aktarıp aktarmadığını değerlendirmek için planlanmıştır. Ön-test son-test yarı deneysel niteliktedir. Çalışmanın örneklemi 19-49 kadın yaş grubunda1 Ekim 2011 ve 1 Haziran 2012 tarihleri arasında, Trabzon Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması merkezine gelen 18 yaş üstü kızları olan 54 anneyi içermektedir. Çalışma için bilgi değerlendirme formu ve Üreme Sağlığı Koruyucu Tutum Belirleme Anketi (ÜSKTBA)kullanılmıştır. Çalışmada 3 anne eğitimi, 3 telefon ile kızlara danışmanlık eğitimi olmak üzere toplam 6 eğitim yapılmıştır. Her eğitim süresi 30 dakika olarak belirlenmiştir. Eğitim öncesi bilgi değerlendirme formu ortalaması annelerde 7±0.7, kızlarında 8±1.5, eğitim sonrası bilgi değerlendirme formu ortalaması annelerde 11±0.4, kızlarında 10±1.3 eğitim öncesi üreme sağlığını koruyucu tutum belirleme anketi ortalaması annelerde42±3.4, kızlarında 51±1.9, eğitim sonrası üreme sağlığını koruyucu tutum belirleme anketi ortalaması annelerde 76±4.5, kızlarında 78±2.7 olarakbulundu. Eğitim öncesi ve sonrası bilgi düzeyi ve üreme sağlığını koruyucu tutum belirleme anket ortalamaları arasında anlamlı faklılık tespit edildi (p < 0.05).Anneye verilen eğitimin kızlarına aktarılması üzerindeki etkisi olumluduren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEjovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKadın sağlığıen_US
dc.subjectüreme sağlığı davranışlarıen_US
dc.subjectsağlık eğitimien_US
dc.titleÜreme Sağlığını Koruma ve Geliştirmede Farklı Yaklaşım: Anne Eğitiminin Kızlarına Aktarılmasının Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeÜREME SAĞLIĞINI KORUMA VE GELİŞTİRMEDE FARKLI YAKLAŞIM: ANNE EĞİTİMİNİN KIZLARINA AKTARILMASININ DEĞERLENDİRİLMESİen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.startpage136en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage148en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster