Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaysı, Kemal
dc.contributor.authorCanbaz, Serdar
dc.date.accessioned2021-12-12T22:00:47Z
dc.date.available2021-12-12T22:00:47Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17343/ejovoc.49639
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5388/73070
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62527
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/3782
dc.descriptionDergiPark: 73070en_US
dc.descriptionejovocen_US
dc.description.abstractEntrepreneurship encompasses activities of producing services and products by merging the factors of production which are regarded as labour, technology, capital and natural resources. The entrepreneur is a person who evaluates the opportunities at the market with the aim of producing goods and services, and takes the risk by merging production factors such as capital, natural resources and labour. In the world and in our country, the ratio of small scale enterprises to the number of companies in total is cruising around %95 or higher. For that reason, today the matter of entrepreneurism and entrepreneurship which is the building block of SMEs, has gained importance. The Entrepreneurship course is taking place within the curriculum of many universities which are aware of this fact, and by this way these universities motivate their students to embark on new enterprises in the fields they have been educated. The research is towards the entrepreneurship levels of students of associate degree who take and do not take the Entrepreneurship courseen_US
dc.description.abstractGirişimcilik; emek, teknoloji, sermaye ve doğal kaynaklar olarak sayılan üretim faktörlerini bir araya getirerek mal veya hizmet üretme eylemlerini kapsar. Girişimci ise; mal ve hizmet üretmek amacıyla, pazardaki fırsatları değerlendiren, sermaye, doğal kaynaklar ve emek gibi üretim faktörlerini bir araya getirerek riski üstlenen kişidir. Dünyada ve ülkemizde küçük işletmelerin toplam şirketlere oranı % 95 veya daha üst seviyelerde seyretmektedir. Bu nedenle, KOBİ’lerin yapı taşı olan girişcimci ve girişimcilik konusu günümüzde oldukça önem kazanmıştır. Bu durumun bilincinde olan pek çok üniversitenin müfredatlarında Girişimcilik dersi yer almakta, böylece öğrencileri eğitim aldıkları alanlarda yeni girişimlerde bulunmaya motive etmektedirler. Araştırma, girişimcilik dersi alan ve almayan önlisans öğrencilerin girişimcilik düzeylerini araştırmaya yöneliktiren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEjovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)en_US
dc.identifier.doi10.17343/ejovoc.49639
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEntrepreneurshipen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectStatistical Analysisen_US
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectİstatistiksel Analizen_US
dc.titleA RESEARCH ON IDENTIFYING ENTERPRENEURSHIP QUALITIES AND TENDENCIES OF THE STUDENTS OF ASSOCIATE DEGREEen_US
dc.title.alternativeÖNLİSANS ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİNİ VE EĞİLİMLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage59en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage67en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster