Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSarıgöz, Okan
dc.date.accessioned2021-12-12T22:00:46Z
dc.date.available2021-12-12T22:00:46Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5390/73103
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62560
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/3768
dc.descriptionDergiPark: 73103en_US
dc.descriptionejovocen_US
dc.description.abstractDiscussion method, students pekiştirebilmek aspects of a topic is missing or disclosure anlayamadıklarında order to resolve the issue or kavrayamadıklarında an improved method. This method of listening to students' ideas, execution, inquiry, critical thinking, synthesis and evaluation as well as enhancing their ability to provide the development of cognitive and affective areas by providing students and their speech and appeal to transpose know without hesitation that increases the strength. Research, group discussion method with the method of the class discussion by considering some demographic variables to compare the effects of academic achievement. Pre-test and post-test control group experimental research design was used. The study group, Hakkari University School of Health Services, Child Development, composed of 50 students who were studying. Research results that they have sufficient information about the students' discussion methods, the class of the debate, the discussion group, as well as by the more successful results have been achieved in terms of informationen_US
dc.description.abstractTartışma yöntemi, öğrencilerin bir konuyu anlayamadıklarında veya kavrayamadıklarında konunun eksik yönlerini pekiştirebilmek veya açığa kavuşturabilmek için geliştirilmiş bir yöntemdir. Bu yöntem öğrencilerin dinleme, fikir yürütme, sorgulama, eleştirme, sentezleme ve değerlendirme gibi yeteneklerini geliştirerek bilişsel ve duyuşsal alanlarının gelişmesini sağlamakta ve öğrencilerin bildiklerini çekinmeden ortaya koymalarını sağlayarak onların konuşma ve hitap güçlerini de arttırmaktadır. Araştırmada; sınıfla tartışma yöntemi ile grupla tartışma yönteminin bazı demografik değişkenlerde göz önünde bulundurularak akademik başarıya olan etkileri karşılaştırılmaya çalışılmıştır. Araştırmada ön test-son test deney kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Hakkari Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi bölümünde okuyan 50 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma sonuçlarında öğrencilerin tartışma yöntemleri ile ilgili olarak yeterli bilgiye sahip oldukları, sınıfla yapılan tartışmanın, grupla yapılan tartışmaya göre bilgi bakımından daha başarılı olduğu gibi sonuçlara ulaşılmıştıren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEjovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDiscussion Methoden_US
dc.subjectSort Discussionen_US
dc.subjectGroup Discussionen_US
dc.subjectAcademic Achievementen_US
dc.subjectTartışma Yöntemien_US
dc.subjectSınıfla Tartışmaen_US
dc.subjectGrupla Tartışmaen_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.titleCLASS AND GROUP DISCUSSION METHODS EFFECT OF HIGHER VOCATIONAL SCHOOL STUDENTS’ ACADEMIC ACHIEVEMENTen_US
dc.title.alternativeSINIFLA VE GRUPLA TARTIŞMA YÖNTEMLERİNİN MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.startpage100en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage106en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster