Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürkoğlu, Türkay
dc.contributor.authorGavcar, Erdoğan
dc.contributor.authorBüyüksakallı, Halit
dc.date.accessioned2021-12-12T22:00:43Z
dc.date.available2021-12-12T22:00:43Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.issn2146-7684
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/ejovoc/issue/5389/73092
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/62549
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/3721
dc.descriptionDergiPark: 73092en_US
dc.descriptionejovocen_US
dc.description.abstractStudents in vocational schools are required to have the preliminary knowledge and necessary skills about the program that they want to attend. It is obvious that the students should prefer the school program considering their personel interests, abilities and wishes as this will create happy and succesful individuals in professional life and contribute to the quality of vocational and technical education. The study was done to determine the level of awareness of 191 students from three different programs at Köyceğiz Vocational School in Muğla Sıtkı Koçman University. The data in the study was obtained by the survey techniques and analyzed by statistical program. The reliability of the data was found and necessary statistical methods (Frequensy, independent t test, one-way Anova and duncan test) were used. As a result, the majority of students have preliminary research while making preferencess and also they choose programs which has many job opportunities. The 28 % percentages of students are attending to the programs that they are interested inen_US
dc.description.abstractMeslek Yüksekokullarında eğitim alacak öğrencilerin seçecekleri programla ilgili gerekli ön bilgi ve beceriye sahip olmaları gerekmektedir. Öğrencilerin kendi kişisel ilgi alanları, yetenekleri ve istekleri doğrultusunda program tercihi yapmaları mesleki yaşamda mutlu ve başarılı bireylerin ortaya çıkmasına ve mesleki ve teknik eğitimin kalitesinin artırılmasına katkı sağlayacağı açıktır. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Köyceğiz Meslek Yüksekokulunda üç farklı programda öğrenim gören 191 öğrencinin program tercihlerindeki farkındalık düzeylerini tespit etmek amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Çalışmadaki veriler, anket tekniğinden yararlanılarak elde edilmiş ve istatiksel paket programı vasıtasıyla analiz edilmiştir. Verilerin güvenilirliği bulunmuş ve gerekli olan istatistik yöntemler (Frekans, t testi, tek yönlü varyans analizi ve duncan testi) kullanılmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin büyük çoğunluğunun program tercihlerini yaparken ön araştırma yapmış oldukları ve kolay iş bulunabilecek programları tercih ettikleri belirlenmiştir. Okumuş oldukları programın, % 28’inin ilgi alanı olduğu tespit edilmiştiren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKırklareli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEjovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectassociate degree studentsen_US
dc.subjectprogram preferencesen_US
dc.subjectawarenessen_US
dc.subjectönlisans öğrencilerien_US
dc.subjectprogram tercihien_US
dc.subjectfarkındalıken_US
dc.titleA RESEARCH ON DETERMINATION THE LEVEL OF AWARENESS IN VOCATIONAL SCHOOL STUDENTS ABOUT THEIR PROGRAM PREFERENCESen_US
dc.title.alternativeMESLEK YÜKSEKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROGRAM TERCİHLERİNDE FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ Yayınları]
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.startpage98en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage106en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster