Güncel Gönderiler: Meslek Yüksekokulları
Toplam kayıt 558, listelenen: 281-300
-
Otel İşletmelerinde Örgüt İklimi ve Duygusal Emek İlişkisi: Trakya Bölgesinde Bir Araştırma
(2014)The main purpose of this research is to determine the relationship between organizational climate in hotel enterprises and emotional labor behaviors of employees. Within this approach it has been tried to explain the ... -
Bulgar Turistlerin Destinasyon Alışveriş Tercihlerinin ve Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Kırklareli Örneği
(2020-06-11)Çalışmada, Türkiye’nin Avrupa kıtasında bulunan beş ilinden ve Balkanlara açılan sınır kapılarından biri konumundaki Kırklareli ilini ziyaret eden Bulgar turistlerin destinasyon alışveriş tercihlerinin belirlenmesi ve ... -
Duygusal Emeğin Yönetilmesi: Sakarya Otelleri Örneği
(IX. Geleneksel Turizm Paneli, 2010)Çalışma yaşamında duygusal emek; çalışanların hizmet verdikleri süre içinde işletmeye verdikleri duyguları ifade etmektedir. Çalışanlar işletmeye fiziki, psikolojik son olarak ta duygusal katkıda bulunurlar. Bu çalışmada; ... -
Yiyecek İçecek İşletme Yöneticilerinin Liderlik Tiplerine Bakış Açılarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma
(Detay Yayıncılık, 2010)Son yıllarda büyüyen ve sürekli değişen küresel rekabet koşulları, işletme yöneticilerinin dış çevreyle birlikte işletme içerisindeki sorumluluğunu da arttırmaktadır. Bu sorumluluk, mücadele edilmesi gereken konuların ... -
Turistlerin Destinasyon Seçimlerinde Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Göbeklitepe Örneği
(2020)Bu çalışmada Göbeklitepe destinasyonunu ziyaret eden yerli turistlerin destinasyon seçim süreçlerinde etkili olan faktörlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda 20 Haziran-20 Ağustos 2019 döneminde Göbeklitepe ... -
Üniversite Öğrencilerinin Avrupa Birliği Bakış Açılarına Yönelik Bir Araştırma
(2013)Bu çalışmada; üniversite eğitimi alan gençlerin Türkiye'nin Avrupa Birliği?ne üyelik sürecine bakış açıları ve öğrencilerin Avrupa Birliği üyeliğinden ekonomik, kültürel ve ulusal anlamda beklentileri belirlenmeye ... -
Destinasyon Konulu Lisansüstü Tezlerin Bibliyometrik Analizi
(2020-05-28)Bu çalışmada Türkiye’de destinasyon alanında yapılmış akademik çalışmaların süreç içerisindeki gelişimlerinin incelenmesi ve alan yazına katkı sunmak amacıyla ilgili konu başlığında 2015-2020 yılları arasında yayınlanmış ... -
Stability and Periodic Nature of a System of Difference Equations
(2020-06)In this paper, we investigate the equilibrium points of following a system of difference equations x_{n+1}=x_{n-2}y_{n}-1,y_{n+1}=y_{n-2}x_{n}-1. We also study the asymptotic stability of related system of difference ... -
Akıllı Uygulamaları ve Ürünleri Kullanan Turistlerin Destinasyon Seçim Süreçleri: İstanbul Örneği
(2020-04)Turistlerin destinasyon seçim süreçlerinde kişisel, sosyal, kültürel, demografik ve ekonomik birçok faktör belirleyici olabilmektedir. Ancak 1990’lı yıllarla birlikte tüketicilerin hayatlarına giren akıllı ürünler ve ... -
Bulanık Mantık Üyelik Fonksiyonlarının FPGA Üzerinde Gerçeklenmesi
(2020-04-18)Bu çalışmada, gerçek zamanlı Bulanık Mantık uygulamaları için gauss, triangular (üçgen), trapezoidal (yamuk), generalized bell-shaped (genelleştirilmiş çan eğrisi) üyelik fonksiyonlarının matematiksel modeli referans ... -
Kararsız Koşullarda SMDA Motorun Dayanıklı Hız Kontrolü İçin Bulanık-Tabanlı Akıllı Denetleyici Tasarımı
(2020-03-15)Bu çalışmada, sabit ve değişken yükler altında doğrusal olmayan referans hızlarda çalışan SMDA motorun bulanık mantık tabanlı akıllı ve dayanıklı hız kontrolör tasarımı gerçekleştirilmiştir. Akıllı kontrol, insanın bulucu ... -
Otel İşletmelerinde Konuk İletişimi ve Müşteri İlişkileri Yönetimi
(Paradigma Akademi, 2019-10)Latince “communis” kelimesinden türetilmiş olan iletişim kavramı batı dillerinin çoğunda “communication” şeklinde kullanılmakta olup “bireyler arasında anlamları ortak kılma süreci” (Mısırlı, 2008: 1); Türk Dil Kurumu (TDK) ... -
Destinasyon Pazarlama Araçlarından Web Sitelerinin Değerlendirilmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma: Akdeniz Destinasyonları Örneği
(2020-02-29)Modern bilgi çağı ve pazarlama anlayışında meydana gelen gelişmeler insanları, hayatın her alanında bilgi ve iletişim teknolojilerini, akıllı ürünleri, mobil uygulamaları, web sitelerini, sosyal medya, vb. araçları kullanmaya ... -
Destinasyonların Tanıtım Amaçlı Kullandıkları Görsellerin ve Sloganların Üniversite Öğrencileri Tarafından Algılanma Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma
(2020-03-30)Destinasyon pazarlamasında destinasyonlar farklılıklarını vurgulamak, turistlerde ilgi uyandırabilmek ve turistlerde zihinsel kalıcılığı sağlamak adına çeşitli görsellerden ve sloganlardan yararlanmaktadırlar. Bu çalışmada ... -
Turistlerin Destinasyon Seçimlerinde Uzaklaşma Arzuları ve Uzaklık Çelişkisi
(2020-03-31)İnsanlar uzaklık kavramının negatif yönüne dikkat çekmek için sık sık “Gözden ırak olan gönülden de ırak olur.” atasözünü kullanmaktadırlar. Acaba bu atasözü turistlerin destinasyon seçim karar süreçlerinde de geçerli ... -
Turistlerin Destinasyon Seçim Kararlarında Destinasyon İmajının Rolünün Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Kaş Örneği
(2020-03-16)Çalışmada, Türkiye’nin önemli dalış destinasyonlarından Kaş’ı ziyaret eden yerli ve yabancı turistlerin destinasyon ile ilgili sahip oldukları imajı oluşturan unsurların belirlenmesi ve bu unsurların turistlerin demografik ... -
Turistlerin Destinasyon Aşinalığı ve Marka Eşitliği Algılarının Seyahat Niyetlerine Etkisi: İstanbul Örneği
(2020-04-15)Destinasyon pazarlamasında destinasyonlar arası marka eşitliğini veya üstünlüğünü vurgulamak adına yoğun şekilde destinasyonların eşsizlikleri, sundukları hizmetlerin çeşitliliği ve kalitesi vurgulanmaktadır. Ancak alanyazında ... -
Gerçek Zamanlı Bulanık Mantık Uygulamaları İçin Üyelik Fonksiyonlarının FPGA Tabanlı Gerçeklenmesi
(2020-02-28)In this study, FPGA-based triangular, trapezoidal and generalized bell-shaped membership function units are designed for real-time Fuzzy Logic applications in accordance with the 32-bit IEEE-754-1985 floating-point number ... -
Ortodoks Marxizmi Bağlamında Avrupa Solu
(2020-03-29)Batı birçok ideolojinin bu uygarlıkta çıkmasına zemin hazırlayan, toplumsal, iktisadi, siyasal ve kültürel değişkenlerle, birbirine koşut bir şekilde sürekli devinim ve değişim halindedir. Yaşanan değişim ve etkileşimle ... -
İnternet Sözlüklerinde Mekânsal Ötekileştirme Üzerine Bir Araştırma: Ekşi Sözlük'te Esenyurt Başlığı Örneği
(2020-03-28)Türkiye’de büyük şehirlere yaşanan iç göç ile pek çok sosyo-ekonomik problem ortaya çıkmıştır. Kent yaşamına uyum sağlamakta zorlanan geniş kitleler kendi kültürel yaşamlarını yaratarak kentin sosyo-ekonomik olarak rahat ...