Gıda Maddeleri Tüketiminde Medyanın Rolü: Tekirdağ Đli Örneği
Künye
Yılmaz, E., Yılmaz, İ., Uran, H. (2007). Gıda Maddeleri Tüketiminde Medyanın Rolü: Tekirdağ Đli Örneği. Gıda Teknolojileri Elektronik Dergisi. (3) 9-14.Özet
Tekirdağ ilinde, günümüzde beslenmeyi önemli düzeyde etkileyen medyanın ve reklamların, tüketici tercihlerini ne ölçüde etkileyebileceğinin arastırıldığı bu çalısmada, tesadüfi olarak seçilen 500 kisiye reklamın etkisiyle belli bir malın satın alınması yada kullanılan markanın değistirilip değistirilmediği hakkında sorular sorulmustur. Arastırma sonucunda, medyadan en çok etkilenen grubun % 41 ile genç grup olduğu, reklamdan etkilenerek ürün alanların oranın % 57 olduğu belirlenmistir. Çikolata, seker ve cips grubunun, reklamlardan en çok etkilenerek alınan gıda grubu ve ankete katılanların en çoğunun etkilendiği medya kolunun % 66’lık oranla televizyon olduğu bulunmustur. Ankete katılanların % 53’ünün gıda maddelerinin son kullanma tarihine baktıkları, % 90’ının ise bazı gıda reklamlarını aldatıcı buldukları belirlenmistir. Türkiye’nin coğrafi yapısı düsünüldüğünde, Avrupa kesiminde yer alan ve okuma yazma bilme oranının % 99 olduğu Tekirdağ ilinin, gıda maddelerinin tüketiminde reklamlardan oldukça etkilendiği sonucuna varılmıstır.
Kaynak
Gıda Teknolojileri Elektronik DergisiKoleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [282]