dc.contributor.author | Kılıç, Ahmet Faruk | |
dc.contributor.author | Ağçoban, Sıddık | |
dc.date | 2013-12 | |
dc.date.accessioned | 2014-11-10T19:41:22Z | |
dc.date.available | 2014-11-10T19:41:22Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Kılıç, A.F., Ağçoban, S. (2013), Gelenek ve Modernizm Bağlamında İslam, sayı: 28, s. 223-242 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/273 | |
dc.description.abstract | 19.yy Avrupa aydınlanmasının bütün dünyada düşünce ve yaşam alanlarını etkilemesine modernizm adı verilmektedir. Modernizmin en temel özelliği bilimde akılcılığı, yaşamda ise din dışılığı (profan)esas almasıdır. Bu yaşam ve düşünce tarzının getirileri ilk olarak gelenek dedi-ğimiz eski yaşam ve inanış şekillerini eleştiriye açtı. Bir süre kendini savunan geleneksel değerler birer birer yenilgi bayrağını çekince modernizmin başta kutsal algısına dayalı dini düşünceyi ve gelenekleri kaldırıp yerine kendi değerlerini yerleştireceği öngörülmeye başlandı. Ancak modernlik bütün çabalarına rağmen “kutsal”ı öldürmeyi başaramayınca geleneklerin birçoğu evrilerek yeni hayata uyum sağladı.Değişime doğal olarak bir süre direnen İslam de medeniyeti modernizmin zorlayıcı tutumundan daha fazla müstağni kalamadı ve yeni dünya da kendine özgü yeni değerler üretme yoluna gitti. Modernleşmeyi Avrupalılaşmaktan ayırarak bir yandan özgün değerlerini korumak isterken diğer yandan çağa ayak uydurmanın yolarını aramaya başladı. İslam medeniyetinin “eski” ile “yeni”yi nasıl örtüştüreceğinin yollarını aradığı bu süreçte henüz yolun sonuna ulaştığı ve sonuçlar üzerinde fikir birliği sağlandığı söylenemez | |
dc.description.abstract | 19th century European enlightenment’s affect the field of thought and life all over the world is named modernism. The main feature of modernism is that based on science the rationality, and on life the profane.Firstly yields of this new way of living led to criticism the form of ancient life and belief those are named tradition. Traditional values defended himself against the modernism. These values defeated one by one, was estimated that thought based on divine will be departured. And modern values will be settled in their place.However modernism although his effort, could not overcome the “divine”.many of the traditions evolved and has adapted to new life. For a while Islamic civilization naturally resisted the compelling change. But gave up from this and sought to creature unique values in the new world.Separating the modernization from the Europeanism on the one hand while trying to preserve the original values on the other hand started look for ways of keeping up with the times Cannot be said yet the Islamic civilization in this process that wants to cherish “ancient” with “modernes” provided consensus on the discussion and reached the conclusion. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.relation.ispartof | Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Gelenek | |
dc.subject | İslam | |
dc.subject | Din | |
dc.subject | Modernizm | |
dc.subject | Tradition | |
dc.subject | Islam | |
dc.subject | Religion | |
dc.subject | Modernism | |
dc.title | Gelenek ve Modernizm Bağlamında İslam | |
dc.title.alternative | Islam In The Context Of Tradition And Modernism | |
dc.type | article | |
dc.department | Fakülteler, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü | |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | |