Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBudak, Veli Özcan
dc.contributor.authorKartal, Elif
dc.contributor.authorGülseçen, Sevinç
dc.date.accessioned2021-12-12T16:51:15Z
dc.date.available2021-12-12T16:51:15Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1307-9697
dc.identifier.issn2147-0715
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17671/gazibtd.397142
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWprd05qUXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2515
dc.description.abstractBugün web siteleri, milyarlarca insan tarafından kullanılmaktadır. Bir kişinin/topluluğun/kurumun veya markanın; web sitesi aracılığı ile daha çok kişiye ulaşabilmesinde, takipçileri tarafından kabul görmesinde ve böylelikle hedeflediği başarıyı yakalayabilmesinde, site ziyaretçilerinin ihtiyaçlarının tespit edilebilmesi son derece önemlidir. Tespit edilen bu ihtiyaçlar, bir web sitesinin tasarım ve içerik yönünden geliştirilmesinde kilit rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı; site-içi aramalar ve apriori algoritması kullanılarak web sitesi ziyaretçilerinin ihtiyaç tespitine yönelik bir örnek olay incelemesi sunmaktır. Bu kapsamda, veri seti olarak Kırklareli Üniversitesi web sitesinden (www.klu.edu.tr) elde edilen bir aylık web günlük dosyası kullanılmıştır. Analiz süreci, Veri Madenciliği için Çapraz Endüstri Standard Süreç Modeli (CRISP-DM: CRoss-Industry Standard Process for Data Mining) çerçevesinde ele alınmıştır. Üniversiteye kayıtların başlangıcına denk gelen Ağustos ayına yönelik analizler sonucunda; ziyaretçiler tarafından gerçekleştirilen site-içi aramalarda çoğunlukla “Yatay Geçiş”, “Kayıt Yenileme”, “Ders Programı”, “Ders Kayıtları”, “Harç”, “Kontenjanlar” ve “Akademik Takvim” kelime/kelime gruplarının olduğu gözlemlenmiştir. Bununla birlikte, sırasıyla “Yatay Geçiş” (1177 kez), “Harç” (889 kez) ve “Ders Programı” (600 kez) aramalarının yapılan tüm aramaların başında geldiği tespit edilmiştir. Bu noktadan hareketle, hem Kırklareli Üniversitesi hem de diğer üniversiteler için; “Kayıt Yenileme”, “Harç” ve “Ders Kayıt” aramalarıyla ilgili içeriklerin aynı anda tek bir sayfadan sunulması önerisi bu çalışmanın en belirgin sonuçlarından biridir. Buna ilaveten, “Yatay Geçiş” ve “Kontenjan” aramalarıyla ilgili içeriklerin tek bir sayfadan sunulması önerilmektedir. Aynı zamanda, “Akademik Takvim” aramasına yönelik ilgili içeriğe yönlendiren bir bağlantıyı içeren küçük bir resmin, web sitesi ana sayfasının üst bölümünde, ziyaretçilerin dikkatini çekici uygun bir noktaya yerleştirilmesi önerilmektedir. Çalışma bulguları ışığında geliştirilen diğer öneriler, dönemsel ve sürekli öneriler başlıkları altında sonuç bölümünde paylaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractNowadays, websites are used by billions of people. The identification of the visitor needs of website is very important for a(n) person/community/organization or a brand to reach more people through a website, to be accepted by website followers, and so to achieve targeted success. These identified needs play a key role in improving a website in terms of design and content. The aim of this study is to provide a case study to identify visitor needs of a website by using in site search and the apriori algorithm. In this context, a monthly web log file which is obtained from Kırklareli University website (www.klu.edu.tr) was used as data set. Analysis process is discussed in the context of CRISP-DM: CRoss-Industry Standard Process for Data Mining. As a result of the analyses made for August which is the beginning of the enrollment to the university, it is observed that word/word groups of “Undergraduate Transfer”, “Re-enrollment”, “Syllabus”, “Course Registration”, “Tuition”, “Quota” and “Academic Calendar” mostly exist in in-site searches performed by visitors. In addition, it is found that the searches of “Undergraduate Transfer” (1177 times), “Tuition” (889 times) and “Syllabus” (600 times) are at the top of the all in site searches list, respectively. In this manner, for both Kırklareli University and other universities, the suggestion that contents related to “Re-enrollment”, “Tuition” and “Course Registration” searches should be presented on the same page at once is one of the most significant results of this study. Also, it is recommended that contents related to “Undergraduate Transfer” and “Quota” searches should be presented on the same page at once, too. Moreover, it is suggested that a small image which has a link to relevant content for the "Academic Calendar" search should be placed to a suitable point at the top of the website homepage where is attractive for visitors. Other suggestions developed in the light of study findings are shared in the conclusion section under the headings of periodic and continuous suggestions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofBilişim Teknolojileri Dergisien_US
dc.identifier.doi10.17671/gazibtd.397142
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSite-içi Aramalar ve Apriori Algoritmasıyla Web Sitesi Ziyaretçilerinin İhtiyaç Tespitine Yönelik Bir Örnek Olay İncelemesien_US
dc.title.alternativeA Case Study on Identifying Visitor Needs of a Website with In Site Search and Apriori Algorithmen_US
dc.typearticle
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.startpage211en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage222en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster