Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCan, Ertuğ
dc.date.accessioned2021-12-12T16:50:37Z
dc.date.available2021-12-12T16:50:37Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2148-2624
dc.identifier.issn2148-2624
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14689/Issn.2148-2624.1.7c.4s.14m
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJNU9UY3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2361
dc.description.abstractEğitimde niteliğin geliştirilebilmesi için öğretmenlerin meslekî gelişimlerinin önündekiengellerin belirlenmesi ve bu engellerin ortadan kaldırılmasına yönelik öneriler geliştirilmesibüyük önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin meslekî gelişimlerininönündeki engelleri belirlemek ve bu alana yönelik öneriler geliştirebilmektir. Araştırmada, 24katılımcıdan açık uçlu sorular yardımıyla yazılı olarak elde edilen veriler, nitel araştırmayöntemleri ile incelenerek içerik analizi yardımıyla değerlendirilmiştir. Öğretmen ve yöneticigörüşlerine göre, öğretmenlerin meslekî gelişimlerinin engelleri; yasal, pedagojik, yönetsel vetoplumsal nedenlere dayanmaktadır. Özellikle, öğretmen seçme, yetiştirme ve istihdamınınyetersizliği, eğitim politikalarındaki belirsizlik, eğitim sisteminin sürekli değişmesi, öğretmenörgütlenmesinin yetersizliği, öğretmenlerdeki amaç ve motivasyon eksikliği ile öğretmenlerinkariyer gelişimlerinin sağlanamaması, meslekî gelişimin engelleri olarak görülmektedir.Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin meslekî gelişimlerinin önündeki engellerin ortadankaldırılabilmesi için, öğretmen yetiştirme, seçme ve istihdamının yeniden düzenlenmesi,öğretmenlerin meslekî gelişimlerini sağlayacak eğitim politikası ve eğitim planlamasıyaklaşımlarının esas alınması, sağlıklı bir kariyer planlaması sistemi oluşturulması, yaşamboyu öğrenme olanaklarının sağlanması, eğitimde yapılacak her türlü değişikliğin devletpolitikası olarak yürütülmesi önerilebilir.en_US
dc.description.abstractIn order to improve the quality in education, it is important to determine the obstacles on the way of professional development of teachers and develop suggestions to remove these obstacles. The aim of this research is to determine the obstacles on the way of teachers’ professional development and develop suggestions accordingly. Data of the research was gathered from 24 participants via open-ended questions with the answers written. The data were analyzed via qualitative research methods using content analysis. According to the views of the teachers and the administrators, the obstacles for teachers’ professional development are based on legal, pedagogical, executive and social reasons. Especially the insufficiency of selection, emplacement and employment of teachers, uncertainty of educational politics, perpetual change of education system, insufficiency of teachers’ organizations and teachers’ lack of a goal and motivation are viewed as the obstacles for teachers’ professional development. According to the results, the following can be suggested in order to remove the obstacles for teachers’ professional development: regulation in teachers’ selection, emplacement and employment, promotion of educational policies and schedules supporting teachers’ professional development, formation of a healthy career planning system, providing learning oppurtunities for a life time and management of every change in education as a governmental policy.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofEğitimde Nitel Araştırmalar Dergisien_US
dc.identifier.doi10.14689/Issn.2148-2624.1.7c.4s.14m
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmenlerin Meslekî Gelişimleri: Engeller ve Önerileren_US
dc.title.alternativeProfessional Development of Teachers: Obstacles and Suggestionsen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.startpage1618en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage1650en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.wosWOS:000493281100014en_US
dc.institutionauthorCan, Ertuğ


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster