Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCan, Ertuğ
dc.contributor.authorArslan, Başak
dc.date.accessioned2021-12-12T16:50:37Z
dc.date.available2021-12-12T16:50:37Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2602-3407
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBeU5qWTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2358
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğrenci görüşlerine göre öğretmenlerin sınıf yönetimi yeterliklerini belirlemektir. Araştırma, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma desende yürütülmüştür. Araştırmanın nicel boyutunda veri toplama süreci, Kasım 2014 ile Şubat 2015 tarihleri arasında İstanbul ili Kadıköy ilçesindeki ortaokulların 5. 6. 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören 1016 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nitel boyutunda veri toplama işlemi ise İstanbul Kadıköy ilçesindeki ortaokulların 5. 6. 7.ve 8. sınıflarda öğrenim gören 50 öğrenci ile Mart 2015, Nisan 2015 tarihlerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nitel verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Nitel araştırma verileri içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmanın nicel bulgularına göre, öğrenciler ‘öğretmen-öğrenci ilişkileri’ ve ‘eğitim öğretim ilkelerine uyma’ boyutlarında öğretmenleri ‘orta düzeyde’ yeterli görmektedir. Öğrenciler, öğretmenlerin sınıf yönetimi ilkelerine ‘orta düzeyde’ uyduklarını belirtmiştir. Nitel verilerden elde edilen bulgulara göre öğrenciler, öğretmenlerin sınıf ortamında esprili bir tutum sergilemesini ve derslerin daha eğlenceli olmasını beklemektedir. Öğrenciler ödüllendirmenin not ile olmasını, cezalandırmanın uyarma veya affetme şeklinde olmasını istemektedir. Öğrenciler, öğretmenlerinin eğlenceli etkinliklere ve oyunlara yer vermesini istemektedir. Ayrıca, öğretmenlere sınıf yönetimi konusunda uygulama ağırlıklı hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim verilmesinin, sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesine ve daha etkili bir eğitim öğretim faaliyetinin gerçekleştirilmesine katkı sağlayacağı öngörülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the classroom management competences of the teachers based on the students’ opinions. Both quantitative and qualitative research designs were used and this study was conducted with a mixed method. The qualitative research has been conducted on 1016 students attending to the 5th, 6th, 7th and 8th grades at secondary schools in Kadıköy district of Istanbul, and the data were collected between November 2014 and February 2015. The qualitative data were obtained from 50 students attending 5th, 6th, 7th and 8th grades at secondary schools in Kadıköy, between March 2015 and April 2015. The qualitative data were analyzed by using content analysis technique. The quantitative data show that the students describe their teachers as average level in ‘teacher student relations’ and ‘compliance to the teaching and educational principles’. Students declared that teachers pay avarage regard to classroom management principles. According to the qualitative data, students require teachers to display humorous attitude and to make lessons entertaining. Students wish to be awarded by marks, being warned verbally, and forgiven instead of punishment. Students would like their teachers to include entertaining activities and games. In addition, it is anticipated that providing teachers with pre-service and in-serviceoriented trainings in relation to the classroom management will help prevent disruptive behaviors in class and realize more effective teaching and learning activities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofKaradeniz Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleÖğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerine İlişkin Öğrenci Görüşlerien_US
dc.title.alternativeStudents’ Opinions Related to the Teacher Competences on Classroom Managementen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.startpage195en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.endpage219en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster