dc.contributor.author | Yaralı, Kevser Tozduman | |
dc.date.accessioned | 2021-12-12T16:50:17Z | |
dc.date.available | 2021-12-12T16:50:17Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.issn | 1301-0085 | |
dc.identifier.issn | 1309-0275 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.9779/pauefd.536546 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnNU5ERXlNZz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11857/2264 | |
dc.description.abstract | Üst düzey düşünme becerilerinden biri olan eleştirel düşünme bebeklikten yetişkinliğe uzanan bir süreç içerisinde gelişmektedir. Ancak bunun için eleştirel düşünme becerisinin gelişimini destekleyecek bir çevreye ihtiyaç vardır. Çocukların, hızla ulaşılan bilginin hangisinin güvenilir olup olmadığını ayırt etmeleri için bilgiyi eleştirel bir yolla değerlendirme becerisine sahip olmaları gerekmektedir. Bu makalede eleştirel düşünme gelişimsel bakış açısıyla incelenmiş, konu ile bağlantılı araştırmalardan yola çıkılarak eleştirel düşünmenin gelişimsel seyri anlaşılmaya çalışılmıştır. Ayrıca çocuklarda eleştirel düşünme becerisinin desteklenmesi için önerilere yer verilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Being among higher-order thinking skills; critical thinking develops in a process extending from infancy to adulthood. However, this requires an environment to support the development of critical thinking skills. In order for children to discern which rapidly-reached information is reliable, they need to have a skill of assessing the information in a critical way. In this paper, critical thinking was examined from a developmental point of view and it was tried to understand the developmental course of critical thinking on the basis of relevant studies. In addition, suggestions were made to support critical thinking skill in children. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.9779/pauefd.536546 | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | [No Keywords] | en_US |
dc.title | Gelişimsel Açıdan Eleştirel Düşünme ve Çocuklarda Eleştirel Düşünmenin Desteklenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Developmentally Critical Thinking and Supporting Critical Thinking in Children | en_US |
dc.type | article | |
dc.department | [KLÜ] | |
dc.identifier.volume | 48 | en_US |
dc.identifier.startpage | 454 | en_US |
dc.identifier.issue | 0 | en_US |
dc.identifier.endpage | 479 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.wos | WOS:000506040000023 | en_US |