Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaralı, Kevser Tozduman
dc.date.accessioned2021-12-12T16:50:17Z
dc.date.available2021-12-12T16:50:17Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1301-0085
dc.identifier.issn1309-0275
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.9779/pauefd.536546
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnNU5ERXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2264
dc.description.abstractÜst düzey düşünme becerilerinden biri olan eleştirel düşünme bebeklikten yetişkinliğe uzanan bir süreç içerisinde gelişmektedir. Ancak bunun için eleştirel düşünme becerisinin gelişimini destekleyecek bir çevreye ihtiyaç vardır. Çocukların, hızla ulaşılan bilginin hangisinin güvenilir olup olmadığını ayırt etmeleri için bilgiyi eleştirel bir yolla değerlendirme becerisine sahip olmaları gerekmektedir. Bu makalede eleştirel düşünme gelişimsel bakış açısıyla incelenmiş, konu ile bağlantılı araştırmalardan yola çıkılarak eleştirel düşünmenin gelişimsel seyri anlaşılmaya çalışılmıştır. Ayrıca çocuklarda eleştirel düşünme becerisinin desteklenmesi için önerilere yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractBeing among higher-order thinking skills; critical thinking develops in a process extending from infancy to adulthood. However, this requires an environment to support the development of critical thinking skills. In order for children to discern which rapidly-reached information is reliable, they need to have a skill of assessing the information in a critical way. In this paper, critical thinking was examined from a developmental point of view and it was tried to understand the developmental course of critical thinking on the basis of relevant studies. In addition, suggestions were made to support critical thinking skill in children.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.identifier.doi10.9779/pauefd.536546
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleGelişimsel Açıdan Eleştirel Düşünme ve Çocuklarda Eleştirel Düşünmenin Desteklenmesien_US
dc.title.alternativeDevelopmentally Critical Thinking and Supporting Critical Thinking in Childrenen_US
dc.typearticle
dc.department[KLÜ]
dc.identifier.volume48en_US
dc.identifier.startpage454en_US
dc.identifier.issue0en_US
dc.identifier.endpage479en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.wosWOS:000506040000023en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster