Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSığırcı, Özge
dc.date.accessioned2021-12-12T16:50:08Z
dc.date.available2021-12-12T16:50:08Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1303-5495
dc.identifier.issn2717-7483
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRBNE1qZzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2219
dc.description.abstractDifferent disciplines such as economics, sociology, philosophy, and psychology have examined thedifferent dimensions of money construct from different perspectives. In this paper, our aim is to review,summarize and categorize the previous literature on money that has used a consumer behavior point ofview. By this aim, we reviewed 213 articles found in four recognized marketing journals (Journal ofConsumer Research, Journal of Consumer Psychology, Journal of Marketing, and Journal of MarketingResearch) and categorized the research found in these journals under six perspectives. These sixperspectives on money research include 1) perceiving money, 2) managing and allocating money 3)spending money 4) giving money, 5) having money, 6) saving money. We investigated the related researchunder each perspective in detail and mentioned future research areas. This review could help researchers tosee the gaps in the literature and direct their future research into these areas.en_US
dc.description.abstractPara kavramının farklı boyutları, iktisat, sosyoloji, felsefe, psikoloji gibi çeşitli disiplinler tarafından farklı bakış açılarıyla incelenmiştir. Bu araştırmada ise amacımız, para kavramı üzerine tüketici davranışı bakış açısını kullanarak yapılmış geçmiş araştırmaları incelemek, özetlemek ve kategorize etmektir. Bu amaç doğrultusunda, tanınan dört pazarlama dergisinde (Journal of Consumer Research, Journal of Consumer Psychology, Journal of Marketing, and Journal of Marketing Research) bulduğumuz 213 makaleyi inceledik. Bulunan makaleleri ise, incelememiz sonucu altı perspektif altında topladık: 1) parayı algılamak, 2) parayı yönetmek ve ayırmak, 3) parayı harcamak, 4) parayı vermek/bağışlamak, 5) paraya sahip olmak, 6) parayı biriktirmek. Her perspektif altındaki araştırmalar detaylıca incelenmiş ve gelecek çalışma önerileri sunulmuştur. Bu araştırma, alandaki boşlukların görülmesi ve gelecek çalışmaların bu noktalara yönlendirilmesi konusunda araştırmacılara yardımcı olabilecektir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofIstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleUNDERSTANDING MONEY: A FRAMEWORK FOR UNDERSTANDING RESEARCH ON MONEY CONSTRUCT IN CONSUMER BEHAVIORen_US
dc.title.alternativePARAYI ANLAMAK: TÜKETİCİ DAVRANIŞI ALANINDA PARA KAVRAMI ÜZERİNE YAPILAN ARAŞTIRMALARI ANLAMAYA YÖNELİK BİR ÇERÇEVEen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.startpage554en_US
dc.identifier.issueÖzel Eken_US
dc.identifier.endpage581en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorSığırcı, Özge


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster