Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkar Gençer, Arzu
dc.contributor.authorAkman, Berrin
dc.date.accessioned2021-12-12T16:50:01Z
dc.date.available2021-12-12T16:50:01Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpBd01EazRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2180
dc.description.abstractBu çalışmada, drama yöntemi kullanılarak çocukların drama çalışmaları öncesi ve sonrası bilim adamlarına ve icatlarına yönelik düşünceleri arasında fark olup olmadığı incelenmiştir. Bu amaca yönelik olarak konuyla ilgili 3 saatlik yaratıcı drama eğitim programı tasarlanmış ve tasarlanan eğitim programı çocuklara uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini Ankara ve Kırklareli illerinde okul öncesi kurumlarına devam eden 6 yaş 59 kız ve 39 erkek olmak üzere toplam 98 çocuk oluşturmaktadır. Araştırma; beş grupla öntest-sontest deneme modelli bir çalışma olarak desenlenmiştir. Drama çalışmaları öncesi ve sonrası, çocukların 'Bilim İnsanlarına' ilişkin düşünceleri arasındaki farklılıkları ölçmek amacıyla, drama çalışmaları öncesi ve sonrasında her bir çocuk için soru formu uygulanmıştır. Öntest-sontest uygulaması sonucu çocukların bilim insanları ve icatlarına yönelik cevaplarında, sontest lehine anlamlı farklılıklar görülmüştür. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre, yaratıcı drama yöntemi sayesinde katılımcıların bilim adamlarının kim olduğuna, neler yaptıklarına, bilim adamlarının neleri icat ettikleri ile ilgili konularda fikir sahibi oldukları söylenebiliren_US
dc.description.abstractIn this study, we examine the way children think about scientists and their inventions, and investigate whether there are differences between their thinking before and after interventions with the method of dramatization. To accomplish this task, we designed a 4-hours long creative educational dramatization program and applied it to the participants. 98 six year old children who were enrolled in preschool programs in Ankara participated in the study,. This study consisted of 4 hours of workshop activity over 4 weeks. The study engaged five groups of preschoolers with pre- and post-activity surveys. In order to measure the differences between the way children think about 'Scientists', we gave the survey to each child before and after the dramatization activities. At the end of the study, we observed significant differences in favor of the in children's answers to the post-activity survey questions. According to the findings of the study, it is said that the participants have ideas about scienstists and their invention through creative drama methoden_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÇocukların Bilim İnsanları Ve İcatlarına Yönelik Fikirlerinin Oluşumunda Drama Yönteminin Etkisini İncelemeken_US
dc.title.alternativeAssessing The Effect Of Drama Method Upon The Formation Of Children's Idea About Scientists And Their Inventionsen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage160en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage171en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster