Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı Öğrencilerinin Kitap Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma: Trakya Bölgesi’nde Yer Alan MYO’ları Örneği
Abstract
Bu çalışma, Trakya Bölgesi’ndeki Meslek Yüksekokulları’nda öğrenim gören Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı öğrencilerinin okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıklarına ilişkin özelliklerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde okuma alışkanlığı ile kütüphane kullanma alışkanlığı kavramsal olarak incelenmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde ise araştırma kapsamında yer alan Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO ve Keşan MYO, Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar MYO ile Namık Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO, Şarköy MYO, Marmara Ereğlisi MYO ve Malkara MYO’ unda öğrenim gören toplam 367 Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı öğrencisine anket ve tutum ölçeği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıklarının çok düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıklarının yetersiz olmasının başlıca sebepleri olarak da, öğrenim gördükleri kurumda kütüphane bulunmaması, üniversite kütüphanesinin uzak olması ve öğretim elemanlarının ve derslerin öğrencileri kütüphane kullanımına yönlendirmemeleri olarak belirlenmiştir. This study aims to put forth the aspects related to the reading and library habit of the students in the tourism and hotel program in the vocational schools of Trakya Region. In the first part of the study, reading and library habit is conceptually analyzed.In the second part of the study, a survey and an approach scale is applied to 367 students of tourism and hotel program in the vocational schools that are: Trakya University Social Science Vocational School (VS) and Keşan VS, Kirklareli University Pınarhisar VS, Namık Kemal Social Science VS, Şarköy VS, Marmara Ereğlisi VS and Malkara VS. As a result of the study it has been realized that the reading and library habit degree of the students is very low. The reasons are as follows: there aren’t enough libraries in the schools, the physical distance between the library and university and teaching staff doesn’t direct the students to the libraries for researches.