Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÖztaş, Sezai
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:46Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:46Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-1961
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpnd05qSTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/2092
dc.description.abstractEğitim ve öğretim, devletlerin ilerlemesi ve gelişmesinde son derece önemlidir. Bu yüzden geçmişten beri devletler eğitim ve öğretimlerinin iyi olmasını istemişler ve daha kaliteli bir eğitim ve öğretim için sürekli çaba göstermişlerdir. Eğitim ve öğretimin iyi ve daha kaliteli olmasını sağlayan en önemli unsurlardan biri de eğitim ve öğretimi uygulayan öğretmenlerdir. Öğretmenlerin yetiştirilmesinde önemli unsurlardan biri ise lisans programlarıdır. Türkiye'de üniversitelerin tarih bölümleri hatırı sayılır bir sayıya ulaşmasına rağmen Eğitim Fakülteleri'nin 2017-2018 eğitim-öğretim yılı öğrenci kaydı alan tarih öğretmenliği bölümü sayısı sadece 7'dir. 2017-2018 eğitim-öğretim yılı üniversiteye giriş taban puanlarından yola çıkılarak anlaşıldığı kadarıyla Atatürk Üniversitesi, Dicle Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi hâlihazırda tarih eğitimi anabilim dalı bulunan ve öğrenci alımı yapan üniversitelerdir. Bu çalışmada tarih eğitimi anabilim dallarının lisans programlarındaki dersler üzerinde durulmuş, bu programlardaki dersler arasında farklılıklar tespit edilmeye çalışılmış ve tarih eğitimi anabilim dallarının lisans programlarının daha verimli hale getirilmesi ile ilgili öneriler getirilmeye çalışılmıştıren_US
dc.description.abstractEducation and training are of utmost importance in the advancement and development of states. Accordingly, states have demanded that their education and training be satisfactory and have made continuous efforts for a better quality of education and training. One of the most crucial elements in ensuring that education and training are fruitful and of high quality is the teachers who carry out those assets. Among the fundamental elements in teacher training are the undergraduate programs. Although the number of history departments in Turkish universities has significantly scaled up, the number of history teaching departments under the Faculty of Education which allow new students’ enrollment for the 2017-2018 academic year is only 7. Atatürk University, Dicle University, Dokuz Eylül University, Gazi University, Marmara University, Necmettin Erbakan University, Van Yüzüncü Yıl University are currently universities that have history education departments and enroll new students as far as it can be seen from the base points belonging to 2017-2018 academic year university entrance exam. In this study, the courses in the undergraduate programs of history education departments have been emphasized, the discrepancies among the curricula of these programs have been aimed to be identified, and suggestions with regard to making the undergraduate programs of history education departments more productive have been proposeden_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofUluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleTHE COMPARISON OF UNDERGRADUATE HISTORY EDUCATION PROGRAMSen_US
dc.title.alternativeTARİH EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARININ LİSANS PROGRAMLARININ KARŞILAŞTIRILMASIen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage1275en_US
dc.identifier.issue30en_US
dc.identifier.endpage1292en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorÖztaş, Sezai


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record