Yaşam Boyu Öğrenme Perspektifinde İstanbul’daki Halk Kütüphanelerinde 2011 Yılının İlk Altı Ayında Gerçekleştirilen Sosyal ve Kültürel Faaliyetlerin Değerlendirilmesi
Abstract
Yaşam boyu öğrenme; resmi ya da gayrı resmi olarak, bireysel ya da toplumsal açıdan bilgi ve beceri geliştirmek amaçlı yaşam boyu geliştirilen öğrenme etkinliklerinin tamamı olarak tanımlanabilir. Tanımdan da anlaşılacağı gibi yaşam boyu öğrenme sürecinde “bilgi” son derece önemli bir unsurdur. Bu bağlamda genelde kütüphanelerin özelde ise halk ve çocuk kütüphanelerinin yaşam boyu öğrenme sürecinde son derece stratejik işleve sahip kuruluşlar olduğu bir gerçektir. Eğitim anlayışındaki yaşanan değişimlerle beraber kütüphaneler, kitap okumak ya da ders çalışmak amaçlı olarak gidilen mekânların ötesinde bilgi okuryazarlığı başta olmak üzere tüm yaşam boyu öğrenme becerilerinin kazanılmasına yönelik hizmetlerin verildiği eğitim ve kültür kurumları halini almaktadır. Halk kütüphanelerinde gerçekleştirilen sosyal ve kültürel etkinlikleri bu çerçevede değerlendirmek mümkündür. Bu çalışmada yaşam boyu öğrenme kavramı hakkında genel bilgiler verilerek, “Yaşam Boyu Öğrenme” yaklaşımı çerçevesinde İstanbul’daki halk kütüphanelerinde 2011 yılının ilk altı ayında gerçekleştirilen sosyal ve kültürel etkinliklerin bir değerlendirilmesi yapılacaktır The life long learning can be defined as the whole learning activities developed for life long with the aim of developing information and skill in terms of individual or communial whether it is official or unofficial. As it can be seen from the definition that ‘’information’’ is an important element in the process of life long learning. In this context, it is a fact that ,in general the libraries, however in particular public and children’s libraries have a strategical function in the process of life long learning. With the changes in the perception of education, beyond being the places for the purpose of studying or reading books; the libraries have begun to turn out to be educational and cultural institutions that aim to give services about the acquisition of life-long learning skills especially, information literacy. It is possible to evaluate the social and cultural activities carried out in the public libraries in this context.