Konu "Din Bilimi" için Fen Edebiyat Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-12
-
Ahmet Türkan, Osmanlı'da Kripto Hıristiyanlar, (İstanbul: Kitabevi, 2012), 178 s.
(2012)[Abstract Not Available] -
ALİYA İZZETBEGOVİÇ DÜŞÜNCESİNDE AKIL, İNANÇ VE SANAT İLİŞKİSİ
(2018)Son dönem İslam düşünürlerinden Aliya İzzetbegoviç çok yönlü bir düşünce ve eylemadamıdır. Bu çalışmada İzzetbegoviç’in üzerinde en çok kafa yorduğu konulardan olanakıl varlığı olarak insan ve onun inanç yönü ele alınmıştır. ... -
BAtıcılık düşüncesi çerçevesinde abdullah cevdet'te din-bilim-felsefe ilişkisi
(2013)Batıcılık düşüncesi Osmanlının son döneminden günümüze kadar etkisi devam eden bir akımdır. Sözü edilen akımın önde gelen temsilcilerinden Abdullah Cevdetin konuya dair düşünceleri, günümüz Türk düşüncesinin gidişatını, ... -
Cemil Sena’da yeni ahlâk arayışı
(2011)Osmanlı’nın son zamanlarında ortaya çıkan Batı’ya yönelişle birlikte din, kültür ve ahlâk gibi kavramlar üzerindeki tartışmalar hâlâ gündemdeki yerini korumak- tadır. Bu tartışmalarda önemli bir figür olan Cemil Sena, yeni ... -
GASPIRALI İSMAİL BEY’İN DÜŞÜNCESİNDE HAKKÂNİYET KAVRAMI
(2017)Avrupa medeniyeti modernleşme sonrası elde ettiği gücü diğer medeniyetlere karşıbir tahakküm aracı olarak kullanmaya başlayınca İslam düşünürleri arasında buna tepkinin olması kaçınılmaz olmuştur. Fikrî tepki açısından ... -
Gazzâlî felsefesi üzerine bazı tespitler: Psikoloji, salt akıl ve metafizik
(2011)Çağdaş dönemde Gazzâlî hakkında zengin bir literatür oluşmuştur. Ancak, bu literatürden genel bir uzlaşım yerine, geleneksel olarak süregiden iki farklı Gazzâlî tablosu ortaya çıkmıştır. Her iki tablonun apaçık ideolojik ... -
İbn Sînâ'nın varlık düşüncesinde faal akıl ve ona yöneltilen eleştiriler
(2014)İbn Sînâ ontolojisinde faal akla, mümkün varlıklar içinde ayüstü ile ayaltı âlem arasında irtibatın kurulmasında varlık, bilgi, değer açısından merkezî bir rol ve- rilmiştir. Bu açıdan faal akla yöneltilen eleştiri, İbn ... -
İslam siyasetinde ana etken olarak Roma eğilimi
(2012)Tarihi boyunca Islam dünyasında kapsamlı, sistemli ve köklü iki kültürel başkalaşım olmuştur: Birisi İslam'ın Sasani ve Bizans topraklarına yayılmasıyla, diğeri Osmanlı İmparatorluğu tarafından 18. yüzyılda başlar. Her ... -
Nermi Uygur'un felsefe anlayışı
(2011)Bu çalışmada İstanbul Üniversitesi Felsefe bölümünün eski öğretim üyelerinden Nermi Uygur'un felsefeye olan yaklaşımını ve felsefeyi ne şekilde ele aldığı incelenmektedir. Uygur'un felsefe anlayışında hangi görüşlerden ... -
Ş. TEOMAN DURALI DÜŞÜNCESİNDE METAFİZİKTEN MAKİNAYA BATI MEDENİYETİ
(2016)Bu çalışmada Ş. Teoman Duralı’nın makale ve kitaplarından hareket edilerekmetafizik-felsefe-bilim sorunu anlaşılmaya ve açıklanmaya çalışılmıştır. Önceliklemetafizik kavramının ne olduğu ele alınmış, Platon’un metafizik- ... -
Ş. TEOMAN DURALI İLE FELSEFE ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ
(2016)gözle görürsek, Aristoteles'in yaptığı gibi, böyle bir tesbitte bulunuruz. Bir hakikat dün- yası var. Bu dünyanın gerçekliğini tartışmıyoruz. Eflâtun bunu gerçek olarak görür. Bu bir inançtır. Hz. Ali, Allah'a inanıyormusun ... -
Şanizade Mehmet Ataullah: Bir Osmanlı Tarih Tasavvur ve Yazımı Örneği
(2012)Tarih, muhteva itibariyle mümkinatın hallerinden oluşmaktadır. Birinci veçhesi, tahakkuketmiş hallerden; ikinci veçhesi ise bu hallerin kayıt altına alınmasından meydana gelir. Bu zemin,varlık mertebelerinden birine denk ...