Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜnver, Seher
dc.contributor.authorÖzkan, Zeynep Kızılcık
dc.contributor.authorAvcıbaşı, İlker Murat
dc.contributor.authorDığın, Figen Babacan
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:24Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:24Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1305-0397
dc.identifier.issn2618-5741
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpFeE16UTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1937
dc.description.abstractAmaç: Tanımlayıcı nitelikte olan bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin ameliyat sonrası ağrı yönetimine ilişkin girişimlerini belirlemek amacıyla yapıldı.Yöntem: Çalışmada Eylül 2014-Ocak 2015 tarihleri arasını kapsayan ikinci dönem klinik uygulama süreci içerisindeki 73 hemşirelik bakım planı incelendi. Öğrenciler bu tarihler arasında Edirne'deki üniversite hastanesinin genel cerrahi servisinde ayda altı gün olmak üzere klinik uygulamada bulundu. Veriler, uygulama süresince öğrenciler tarafından tamamlanan hemşirelik bakım planları aracılığıyla toplandı.Bulgular: Öğrencilerin %61.6'sının bakım planında ağrı tanısı koyduğu saptandı. Ağrı yönetiminde öğrencilerin %55.5'i farmakolojik ve farmakolojik olmayan yöntemleri birlikte kullanmaktaydı. Farmakolojik yöntemi kullanan 34 öğrencinin %29.4'ünün hastasında ilacın etkisini ve %8.8'i ilacın yan etkisini gözlemlediği belirlendi. Farmakolojik olmayan yöntemi seçen öğrencilerin hepsinin hastasının rahat bir pozisyonda yatmasını sağladığı ve %55.5'inin hastasına televizyon seyrettirerek ve kitap okutarak dikkatini dağıtmaya çalıştığı saptandı.Sonuç: Çalışma sonucunda, öğrenci hemşirelerin ameliyat sonrası ağrı yönetiminde farmakolojik ve farmakolojik olmayan yöntemleri birlikte kullandıkları, farmakolojik yöntem ile ağrı kontrolünü sağlayan öğrencilerin ise uyguladıkları ağrı kesicinin etki ve yan etkilerinin değerlendirmesini yetersiz yaptıkları belirlendi. Bu doğrultuda öğrencilere, ağrı ve ağrının farmakolojik kontrolü içerisinde, ağrı kesicilerin yan etkilerine yönelik olarak da cerrahi hastasının ameliyat sonrası dönemde takip edilmesinin öneminin vurgulanması önerilmektediren_US
dc.description.abstractAim: This descriptive study was carried out to determine the postoperative pain management interventions of nursing students.Methods: Data were collected from 73 second-year students' nursing care plans after they had received surgical nursing training in the main surgical ward of university hospital in Edirne, Turkey between September 2014-January 2015. This training took six days per month. Results: It was found that 61.6% of students used the nursing diagnosis "pain" and 55.5% used both pharmacological and nonpharmacological methods together for pain management. 29.4% of the 34 students who used pharmacological methods evaluated the effects and 8.8% of them checked the side-effects of the painkillers. Among the students who chose non-pharmacologic methods, all students repositioned their patients and 55.5% of the students tried to distract patients by having them watch television or read something. Conclusion: The results show that students used pharmacologic and non-pharmacologic interventions for postoperative pain management, but they rarely checked the effects and side-effects of the painkillers. It is recommended to teach students about the effects and side-effects of the painkillers according to the control of pain and pharmacological pain control of surgical patients after surgery.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofHemşirelikte Eğitim ve Araştırmaen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCerrahien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.titleHemşirelik Öğrencilerinin Ameliyat Sonrası Ağrı Yönetimine İlişkin Girişimlerinin Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeDetermining the Postoperative Pain Management Interventions of Nursing Studentsen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ebelik Bölümü
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage146en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage150en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster