Ara
Toplam kayıt 9, listelenen: 1-9
EĞİTİMİN DENETİMİ UZMANLIĞI GEREKTİRİR Mİ?
(2019)
Denetim, ilkeleri, yöntemleri ve en önemlisi de kuramsal temeli olanbilimsel bir alandır. Denetim yapacak denetmenin de bu bilimsel alt yapıya sahipolması, alanının uzmanı yani denetim yapabilecek yeterliğe sahip olması ...
Okul Öncesi Eğitimin Genel Görünümü: Okul Yöneticileri Bağlamında Bir Değerlendirme
(2021)
Bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin görüşlerine göre okul öncesi eğitimin genel durumunu belirlemek ve okulöncesi eğitime yönelik öneriler geliştirmektir. Araştırmanın katılımcıları, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında ...
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN OKUL YÖNETİMİNE KATILIMLARININ İNCELENMESİ
(2020)
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin okul yönetiminekatılım durumlarını belirlemek ve okul yönetimine etkili katılımlarını sağlayacak öneriler geliştirebilmektir. Araştırmanın çalışma grubu,2018-2019 eğitim öğretim ...
Öğretmenlerin Sanal Sınıf Yönetimi Yeterlikleri
(2021)
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi yeterliklerinibelirlemektir. Araştırma genel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanınevrenini, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Kırklareli ili merkez ve ...
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK TUTUMLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ
(2017)
Son yıllarda Türkiye'de kaynaştırma eğitimi uygulamaları büyük önem kazanmaktadır. Başarılı bir kaynaştırma eğitiminde en önemli faktörler öğretmen ve özel gereksinimli öğrencisidir. Özel eğitim, bedensel ya da zihinsel ...
Okul Yönetimine Katılım: Rehber Öğretmenler Üzerine Bir Araştırma
(2020)
Bu araştırmanın amacı, resmî kurumlarda görevli rehber öğretmenlerin okul yönetimine katılımdurumlarını belirlemektir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi kapsamında fenomenoloji desenikullanılmıştır. Araştırmanın çalışma ...
ÖĞRETMENLERİN SANAL SINIF YÖNETİMİ YETERLİĞİ ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
(2021)
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi yeterliğini ölçebilecek bir ölçek geliştirmektir. Genel taramamodelinde yürütülen ölçekleme temelli bu araştırma, öğretmenlerin sanal sınıf yönetimi yeterliği ...
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM: TEMEL SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
(2019)
Bu araştırmanın amacı, öğretmen görüşlerine göre, okul öncesi eğitimdekarşılaşılan temel sorunları belirlemek ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerigeliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim ...
Yükseköğretimde Kalite İçin Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Görüşleri
(2020)
Bu araştırmanın amacı, meslek yüksekokullarında kalite için ihtiyaçları belirlemek ve önerilergeliştirmektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Kırklareli ...