Konu "Otelcilik" için Fakülteler listeleme
Toplam kayıt 17, listelenen: 1-17
-
Akademisyenlerin Boş Zaman Aktivitelerine Katılımı, İş Tatmini ve İş Verimliliği: Kırklareli Üniversitesi’nde Bir Araştırma
(2018)Bu çalışmanın amacı akademisyenlerin (a) sıklıkla katılım sağladıkları boş zaman aktivitelerinin ortaya çıkarılması ve (b)akademisyenlerin boş zaman aktivitelerine katılımının iş tatminine ve iş verimliliği üzerine etkilerini ... -
ANTI-SOVIETISM IN TURKISH LEFT: CONCEPT OF SOCIAL IMPERIALISM, THREE WORLD THEORY AND PROLETERIAN REVOLUTIONIST ENLIGHTEMENT (PDA) MOVEMENT
(2018)The tension between the USSR and China in 1960s has been knownas the 'Moscow-Beijing Split' in the political history. The CPC's (TheCommunist Party of China) critiques against the CPSU (the CommunistParty of Soviet Union) ... -
Araç Kiralama Sektöründe Rekabet Belirleyicilerinin İşletme Performansına Etkisi: Turizm Destinasyonlarında Bir Araştırma
(2016)Araştırmanın amacı, araç kiralama sektöründe rekabet belirleyicilerinin işletme performansı üzerine etkilerini tespit etmektir. Çalışma hem nitel hem de nicel araştırma yöntemine dayanmaktadır. Araştırmada önce İstanbul ... -
ÇAY TURİZMİ VE RİZE İLİ POTANSİYELİ
(2018)Ülke ekonomilerinde çay, sadece tarımsal bir ürün olmanın ötesinde bir kültür ögesidir. Farklı ülkelerdesunum ritüelleriyle, gelenekleriyle bir sanat ve yiyecek servisinin önemli bir parçası olan çayı, hem üretenhem de ... -
Destinasyon Kişiliği, Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Çanakkale Örneği
(2018)Turizm yazınında marka kişiliği kavramı yerine kullanılan destinasyon kişiliği, destinasyon markalaşmasının en önemli bileşenlerinden biriolarak kabul edilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Çanakkale’nin yerli turistler ... -
Helal Konseptli Otel İşletmelerinin Yüksek ve Düşük Sezonda Algılanan Hizmet Kalitesinin Müşteri Sadakati ve Müşteri Değeri Üzerine Etkisi
(2015)Bu çalışma, "Helal Konseptte" hizmet sunan otellerde yüksek ve düşük sezonda algılanan hizmetin kalitesinin müşteri sadakati ve müşteri değeri üzerine etkisinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, helal konseptli ... -
Investigation of Tourism General Environment of Disneyland Paris Theme Park: A Qualitative Research
(2018)The theme parks are star players of leisure and tourism industry. They also have positive contributions to the economic, socio-cultural and physical structures of the tourism destinations they are in. While theme parks are ... -
Kırklareli’de Ekoturizm Sertifikalarından Koruma Alanları Ağı (PAN Parks)’nın Uygulanabilirliği ve Vize İlçesi Cittaslow Kazanımları
(2018)Ekoturizm alanına yönelik ulusal ve uluslararası boyutta birçok sertifika programları düzenlenmiştir. Araştırmanın amacı, ekoturizmsertifikalarından PAN Parks Sertifikası’nın Kırklareli’nin Istıranca Dağları ve Longoz Milli ... -
Middle-Income Trap: A Literature Review
(2019)Çalışmanın amacı, ilk defa Gill ve Kharas (2007) tarafından ortaya atılan ve iktisat literatüründe görece yeni bir terimolan “Orta gelir tuzağı” kavramının teorik ve ampirik boyutlarını analiz etmektir. Orta gelir tuzağı ... -
ÖRGÜTSEL SİNİZM VE İŞE YABANCILAŞMA İLİŞKİSİ: BEŞ YILDIZLI OTEL ÇALIŞANLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
(2018)Bu çalışmada otel çalışanlarının örgütsel sinizm ve işe yabancılaşma düzeyleri arasındakideğişim ve nedensel ilişki incelenmiştir. İlgili yazın incelendiğinde işe yabancılaşmanınöncüllerini belirlemeye yönelik birçok çalışma ... -
Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?
(2018)Araştırma turistlerin seyahat bloglarında yer alan destinasyonrehberlerindeki yeme-içme aktivitelerine ilişkin önerilerdenetkilenimleri ile ilgili bir durum değerlendirmesi gerçekleştirmeyiamaçlamaktadır. Bu doğrultuda ... -
Trakya Bölge Halkının Destinasyon Yönelimlerindeki Rekreasyonel Etkinlik Tercihlerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2016)Bu araştırma, Trakya Bölge (Edirne, Kırklareli ve Tekirdağ İlleri) halkının destinasyon yönelimlerindeki rekreasyonel etkinlik tercihlerinin demografik değişkenler açısından incelenmesini amaçlamaktadır. Veriler, anket ... -
Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi
(2012)Teknolojinin gelişmesi ve yaygınlaşması ile birlikte ülkemizde ve dünyada internet kullanım oranı büyük bir hızla artmaktadır. Tüketicilerin de mal ve hizmet alımlarında pazarlamanın bu yeni pazarlama kanalından etkilendikleri ... -
Turlarda Teknoloji Kullanımı: Turistler ve Turist Rehberleri Gözüyle Bir Değerlendirme
(2019)Teknoloji, günlük yaşamın yanı sıra işletme faaliyetlerini de önemli ölçüde etkilemek-tedir. Bu nedenle, seyahat acentaları ve rehberler, bir turu daha etkin yönetebilmek için teknolojiden uzak duramamaktadırlar. Turist ... -
Veganların Restoranlarda Karşılaştıkları Sorunlar Üzerine Bir Araştırma
(2017)Bu çalışmada farklı tüketici gruplarının farklı beklentileri ve tercihleri olduğu gerçeğinden yola çıkarak yiyecek-içecek sektörünü ilgilendiren ve bugüne kadar araştırmalarda çok fazla değinilmeyen bir konu olan veganların ... -
Yavaş Yemek: Şile Yeryüzü Pazarı Ziyaretçilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma
(2018)Uluslararası Yavaş Hareketi’nden doğan Yavaş Yemek felsefesi, yerel üreticinin korunması ve geleneksel lezzetlerin sürdürülmesi için uluslararası bir ağı içermektedir. Yavaş Yemek felsefesi kapsamında ortaya çıkan Yeryüzü ... -
Zincir/ Grup Otel İşletmelerinde Müşterilerin Marka Değerine Yönelik Tutumsal Farklılıklarının İncelenmesi: İstanbul İli Örneği
(2014)Bu araştırma, zincir/grup otel müşterilerinin marka değeri bileşenlerini açığa çıkarmayı ve otel müşterilerin marka değerine yönelik tutumsal farklılıklarının incelemesini amaçlamaktadır. Araştırmaya İstanbulda faaliyet ...