Başlık için Fakülteler listeleme
Toplam kayıt 2275, listelenen: 2046-2065
-
Tuning the structural, electronic and dynamical properties of Janus M4X3Y3 (M = Pd, Ni and Co; X,Y = S, Se and Te) monolayers: a DFT study
(Royal Soc Chemistry, 2021)Based on density functional theory, the structural, electronic and vibrational properties of two-dimensional transition metal chalcogenides M2X3 and their Janus type M4X3Y3, where M = Pd, Co and Ni and X = Se, S and Te, ... -
Turist Rehberlerinin Turlarda Gastronomiyi Kullanmaları Üzerine Bir Araştırma
(2018)Ülkeler ya da bölgeler kendi lezzetlerini ve kültürlerini tanıtmaya önem vermektedir.Yerinde tanıtım yapabilecek nitelikli personel olarak turist rehberleri öne çıkmaktadır. Buçalışmanın amacı turist rehberlerinin gastronomi ... -
Turist Rehberliğinde Dil Seçimi ve Nadir Dillerin Önemi
(2020)Alternatif turizm türlerinin artması, seyahat sürelerinin kısalması ve tatil sürelerinin uzaması turist hareketliliğini arttırmıştır. Farklı milletlerden turistlerin seyahat ve tura katılma isteği, tercih edilen destinasyonlarda, ... -
Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi
(2012)Teknolojinin gelişmesi ve yaygınlaşması ile birlikte ülkemizde ve dünyada internet kullanım oranı büyük bir hızla artmaktadır. Tüketicilerin de mal ve hizmet alımlarında pazarlamanın bu yeni pazarlama kanalından etkilendikleri ... -
Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Staj Döneminde Yaşadıkları Sorunlar: Lisans ve Ortaöğretim Turizm Öğrencileri Örneği
(2018)Bu çalışmanın amacı ortaöğretim ve lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin staj sürecinde karşılaştıkları sorunları belirlemek ve çözüm önerileri sunmaktır. Araştırma için nicel araştırma yöntemlerinden anket ... -
Turkey's Increasing role in Afghanistan
(2010-10-15)This paper is briefly dealing with the current situation in Afghanistan within the context of Turkey’s increasing role in Afghanistan. TurkishAfghani relations are examined in terms of politics and economy while Turkish ... -
Turkey’s Cultural Diplomacy and Soft Power Policy Towards the Balkans
(Karadeniz Araştırmaları (KARAM), 2017-07-15)This article examines Turkey’s Balkan policy in 2000s within the framework of cultural diplomacy and soft power. Turkey followed a security-oriented policy due to the conflicting dynamics of the region in 1990s while ... -
TURKISH BANKING CRISIS AND INFERENCES
(Kırklareli Üniversitesi, 2017)Objectives: This study handles the crisis in Turkish bankingsince 1980, with their reasons and consequences. In addition to the cost ofcrisis to the economy, the inferences of banks from crisis are handled in thecontext ... -
The Turkish Economy at the Crossroads: The Political Economy of the 2018 Financial Turbulence
(Seta Foundation, 2019)In 2018, the Turkish economy suffered one of the most severe financial speculations in its 38-year open economy era. Some have tried to explain the causes of the financial turbulence solely by linking it to the deterioration ... -
Turkish nurses' knowledge levels concerning complementary and alternative treatment methods: a cross-sectional interview survey
(Elsevier, 2021)Aim: Complementary and alternative medicine (CAM) is becoming increasingly used globally, although there is variability in nurses' knowledge and attitudes. This study was conducted to examine Turkish nurses' levels of ... -
Turkish proverbs in the grammatik der Turkisch-Osmanischen umgangssprache of P.J. Piqure
(Gazi Universitesi, Turk Kulturu ve Haci Bektas Veli, 2018)Some products of oral culture - story, proverb, idiom, anecdote, riddle, lullaby, folk song, etc. - which belong to a nation and are passed by word of mouth throughout history have been forgotten in time; some have undergone ... -
Turlarda Teknoloji Kullanımı: Turistler ve Turist Rehberleri Gözüyle Bir Değerlendirme
(2019)Teknoloji, günlük yaşamın yanı sıra işletme faaliyetlerini de önemli ölçüde etkilemek-tedir. Bu nedenle, seyahat acentaları ve rehberler, bir turu daha etkin yönetebilmek için teknolojiden uzak duramamaktadırlar. Turist ... -
Tutum, Başarı ve Cinsiyet Işığında Lise Öğrencileri ve Matematik
(2019)Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumlarının, matematikbaşarılarının, sınıf düzeylerinin ve cinsiyetlerinin birbirleriyle olan ilişkisini belirlemektir. Araştırmatarama modelindedir. ... -
Tuva Türkçesinde Başlık Kısaltmalar ve Karmalar
(2018)Her dil, değişen sosyal koşullar nedeniyle yeni kelimelere ihtiyaç duyar. Her dilin kendine has yenikelime türetme yolları vardır. Türk dilinde söz yapımında başlıca şu yollar kullanılmaktadır: türetme,geri türetme, ... -
Tuva Türkçesinde “yansıma söz + de-, kıl- (kın- ve kılın-)” yapısı
(2019)Yansıma sözcükler, doğanın, insanların veya hayvanların çıkarmış oldukları seslerin taklitedilmesiyle oluşan sözcükler olarak tanımlanabilir. Dilbiliminde bu tür sözcüklere İng. onomatopeia,mimetic word, echo word, echoism, ... -
TUVA TÜRKÇESİNDE -(I)IşkIn EKİ
(2018)20. yüzyılın başından itibaren, bilim ve teknoloji büyük bir sıçrama yaşamış, bu “BilgiPatlaması” nedeniyle, bu dönemde çok sayıda bilimsel terim ortaya çıkmıştır. Her dil,kendine özgü yeni terim türetme yollarına sahiptir. ... -
TUVA TÜRKÇESİNDE HAYVANLARA YAŞLARINA GÖRE VERİLEN İSİMLER
(2020)Hayvan adlarını incelemek bir kültürü derinlemesine analiz edebilmemiz için son dereceönemli veriler sunmaktadır. Türk kültüründe çeşitli hayvanların (at, dağ keçisi, ayı, geyik vb.)önemli bir yeri olmuştur. Türk dilinin ... -
TUVA TÜRKÇESİNDE “ÇOK”
(2020)Türk dili geçmişten günümüze varan süreçte çeşitli araştırmacılar tarafından genetik, coğrafi, etnik ve dil bilimsel ölçütlere göre sınıflandırılmaya çalışılmıştır. Bu sınıflandırmalarda dikkat çeken en önemli ölçütlerden ... -
Tuvalet Davranışı-Kadınların Boşaltım Davranışları Ölçeğini Türkçe’ye Uyarlama Çalışması
(2019)Amaç: Bu araştırma, Tuvalet Davranışı-Kadınların Boşaltım Davranışları (TD-KBD) Ölçeği’ninpsikometrik özelliklerini incelemek ve Türk toplumuna uygunluğunu araştırmak amacıyla metodolojik olarak gerçekleştirildi. Gereç ve ... -
Tüketici Değerlerinin Pazarlamadaki Yeri ve Genç Tüketiciler Üzerine Bir Araştırma
(2008)Araştırmanın amacı blue jean satın alan ve kullanan 18-25 yaş grubundaki gençlerin sahip oldukları değer yapılarını tespit etmektir. Bu sayede gençlere yönelik pazarlama faaliyetleri şekillendirilebilir. Örnekleme yöntemi ...