Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCan, Ertuğ
dc.contributor.authorKılıç, Şeyda
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:14Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:14Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1300-1272
dc.identifier.issn2667-4874
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33308/26674874.2021352272
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRVM05EWTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1843
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin görüşlerine göre okul öncesi eğitimin genel durumunu belirlemek ve okulöncesi eğitime yönelik öneriler geliştirmektir. Araştırmanın katılımcıları, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Edirne İlmerkezinde resmî anaokulları ile anasınıfı bulunan okullarda görevli 19 okul yöneticisinden oluşmaktadır. Araştırmada nitelaraştırma yöntemi kullanılmış ve veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre, okul yöneticilerininçoğunluğu, okul öncesi eğitim programı hakkında yeterli bilgileri olmadığını belirtmiştir. Programların uygulanmasında,materyal eksikliği ve fiziksel yetersizlik nedeniyle sorunlar bulunmaktadır. Ayrıca, okul öncesi eğitimde zorunlu pilotuygulamanın yetersiz olduğu ve katılımın sağlanamadığı, öğrenci aidatlarının düzenli ödenmediği, okulların bütçe sıkıntısıolduğu belirtilmiştir. Yöneticilere göre, okul öncesi eğitimde velilerin öğretmenlere sürekli müdahalesi, öğretmenlerinteneffüslerinin olmaması, ikili eğitim uygulaması, öğrenci sayısının fazla olması, personel ve mevzuat eksikliği gibi sorunlarbulunmaktadır. Yöneticilere göre, okul öncesi eğitim zorunlu olmalı, fiziksel eksiklikler giderilmeli, aileler bilinçlendirilmeli,personel desteği sağlanmalı ve eğitim giderlerini devlet karşılamalıdır. Ayrıca, okul yöneticileri, okul öncesi eğitim hakkındaeğitilmelidir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research was to determine the general situation of pre-school education according to the opinions of school administrators and develop suggestions for pre-school education. The participants of the research consisted of 19 school administrators working in schools with public kindergartens and nursery classes in the city center of Edirne during the 2018–2019 academic year. The qualitative research method was used in the study and the data were evaluated via content analysis. According to the findings of the research, the majority of the school administrators stated that they did not have sufficient knowledge about the pre-school education program. There were problems in the implementation of the programs due to a lack of material and physical insufficiency. In addition, it was stated that compulsory pilot implementation in preschool education was insufficient and participation could not be ensured, student dues were not paid regularly, and schools had budgetary problems. According to the administrators, there were problems such as constant intervention by the parents to the teachers in pre-school education, the absence of teachers' breaks, the practice of dual education, the high number of students, and the lack of personnel and legislation. According to the administrators, pre-school education should be compulsory, physical deficiencies should be eliminated, families should be informed, staff support should be provided, and education expenses should be covered by the state. In addition, school administrators should be educated about pre-school education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofYaşadıkça Eğitim Dergisien_US
dc.identifier.doi10.33308/26674874.2021352272
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleOkul Öncesi Eğitimin Genel Görünümü: Okul Yöneticileri Bağlamında Bir Değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeGeneral View of Pre-school Education: An Evaluation in the Context of School Administratorsen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.identifier.volume35en_US
dc.identifier.startpage333en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage366en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster