Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇömlekçi, Mehmet
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:10Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:10Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2147-4524
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZek5qa3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1799
dc.description.abstractHakikat-ötesi olarak adlandırılan dönemde, objektif gerçekliğin yerini git gidesahte haberlerin, kişisel duygu ve kanaatlerin almaya başladığı iddia edilmektedir.Sosyal medyanın yalan ve sahte bilgilerin yayılmasını kolaylaştırması da, kişileringenel olarak medyaya duydukları güven konusunu tekrar tartışmalı hale getirmiştir. Buçerçevede çalışmanın amacı, “Reuters Enstitüsü”, “Edelman Güven Ölçeği” ve “IPSOS”gibi uluslararası kuruluşların medyaya güvenle ilgili 2019 yılına ait güncel raporlarınıinceleyerek, kişilerin geleneksel medya ve sosyal medyaya ne ölçüde güvendikleri ile bugüveni etkileyen faktörlerle ilgili küresel manzarayı ortaya koyup tartışmaya açmaktır.Çalışma neticesinde, geleneksel medyaya duyulan güvenin sosyal medyaya duyulan güvenegöre çok daha yüksek seviyede olduğu görülmüştür. Ayrıca, ülkelerdeki politik kutuplaşmave buna bağlı olarak artan sahte haber sorununun medyaya duyulan güveni olumsuz olaraketkilediği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIt is claimed that in the so-called post-truth era, fake news, personal beliefs and emotions began to take the place of objective reality. The fact that social media facilitated the spread of false information has made the issue of media trust disputable again. In this context, the aim of the study is to review the current (2019) reports of international organizations such as “Reuters Institute”, “Edelman Trust Barometer” and “IPSOS” regarding the media trust and reveal to what extent people trust traditional and social media and the factors affecting this trust. By doing so, it would be possible to present global scene regarding media trust. As a result of the study, it was seen that the trust in traditional media is much higher than the trust in social media. In addition, the political polarization and fake news problem which some countries experience have a negative effect on the media trust.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofİletişim Kuram ve Araştırma Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleHakikat-Ötesi Dönemde Medyaya Güven: Uluslararası Raporlar Üzerinden Bir İncelemeen_US
dc.title.alternativeMedia Trust in the Post-Truth Era: An Examination Through International Reportsen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü
dc.identifier.volume2019en_US
dc.identifier.startpage107en_US
dc.identifier.issue49en_US
dc.identifier.endpage121en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorÇömlekçi, Mehmet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster