Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarsak, Hanife Gülhan Orhan
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:09Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.12974
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBME1qVTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1791
dc.description.abstractUzakdoğu’nun okyanusta sıkışmış ülkesi Japonya, kuvvetlisorumluluk ve rekabet duygusuyla, II. Dünya Savaşı’ndan sonra büyükdeğişimleresahneolmuştur.Yüzölçümüyleülkemizinyarıbüyüklüğündeki, nüfusumuzun iki katına sahip bir zamanların samuraimemleketi Japonya, bugün başarılı ekonomisiyle, yönetim becerileriyle,uluslararası ilişkileri ve eğitim sistemiyle ABD’yi de geçerek dünyanınönde gelen ülkelerinden biri olmayı başarmıştır. Japonya’nın her alandaolduğu gibi eğitimdeki başarısı da tesadüfi değildir. Çocuklarını eğitimebaşlatacakları zaman, öncelikle son teknoloji donanımlı gelişmişkurumlarını gezdirip, sonrasında geçmişlerinde derin bir yara olanHiroşima’yı göstererek, ülkelerini kalkındırmalarının gereğini ve öneminibenimsetmekle işe başlarlar. Japonya'da temel eğitim yasalarınıfarklılaştırma, akademik yetenek anketlerini ülke çapında yönetipakademik beceriyi geliştirme, mesleki kurumları artırarak öğretmenyeterliklerini geliştirme planları yapılmıştır. Ayrıca, zorunlu eğitimmaliyetlerini karşılamak için ulusal hazineden fon sağlama yeniliklerigetirilerek, ulusal hükümetin yerel yönetimlerin eğitim giderlerinidestekleyecekleri kararları alınmıştır. Başarısızlığa uğradıklarında,kendileri başarısız olduğu için değil, gruplarını dolayısıyla ülkelerinibaşarısız kıldıkları için üzülen Japonlar, eğitim sistemlerini de işbirliklibir takım çalışmasına dayandırmaktadırlar. Çocuk eğitimine, otoriteyeitaati kazandırmakla başlayan Japon eğitim sisteminde, zorunluolmamasına rağmen devam oranı yüksek olan okulöncesi eğitimleakranlarıyla birlikte sistemli eğitime başlanır. Zorunlu temel eğitim, 6yıllık ilkokul ve 3 yıllık ortaokul ile devam etmektedir. Bu çalışmada,Japonya’nın genel özellikleri, devlet sistemi incelenerek, ardındanayrıntılı olarak eğitim sistemine yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractJapan, which is stuck in the ocean in the Far East, with strong sense of responsibility and competition, II. Great changes have been the scene since World War II. Today, Japan's half-size, twice the size of our population, the samurai country of Japan, has managed to become one of the world's leading nations by passing the United States today with its successful economy, management skills, international relations and educational system. The success of education in Japan is not a coincidence, as it is in every area. When they start their children's education, they start by hovering around the state-of-the-art facilities and showing Hiroshima, a deep wound in their past, to adopt the importance and importance of developing their country. In Japan, plans have been made to differentiate basic education laws, manage academic talent questionnaires nationwide, develop academic skills, and increase teacher qualifications by increasing vocational institutions. In addition, funding innovations from the national treasury have been introduced to meet the compulsory education costs and decisions have been taken by the national government to support the education costs of local governments. The Japanese, who are saddened that they are failing because of their failures, but because their groups have failed their countries, thus relying on cooperative teamwork in their education systems. In the Japanese education system, which started with the obedience of the child education to the authority, systematic education starts with the peers with the attendance rate which is high although the education rate is not compulsory. Compulsory basic education continues with 6-year primary school and 3-year secondary school. In this study, the general characteristics of Japan, the state system were examined and then the education system was detailed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.12974
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleJAPON EĞİTİM SİSTEMİNE GENEL BİR BAKIŞen_US
dc.title.alternativeAN OVERVIEW OF JAPANESE EDUCATION SYSTEMen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage965en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage997en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorKarsak, Hanife Gülhan Orhan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster