Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇetinkaya, Seher
dc.contributor.authorEskici, Menekşe
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:09Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1309-0682
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29329/mjer.2018.147.14
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBMk5qYzBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1787
dc.description.abstractBu araştırmada öğretmenlerin öğretmeye yönelik metaforik algılarını belirlemek için nitel desen kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2016-2017 eğitim öğretim yılında Kırklareli İli’nde görev yapmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel verileri “öğretme……..’ya benzer, çünkü…….” şeklindeki açık uçlu soru ile toplanmış ve içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sürecinde ölçekleri doldurmaya gönüllü olan 517 öğretme ulaşılmıştır. Doldurulan anketler incelendiği zaman öğretmenlerin 338 geçerli metafor imgesi yazdığı görülmüştür. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre öğretmenler tarafından üretilen öğretmeye yönelik 159 tane farklı metafor imgesi elde edilmiştir. Öğretmenlerin öğretme kavramına yönelik ürettikleri metafor imgelerinden en çok tercih edilenler frekans açısından incelendiğinde ışık (21), sanat (17), çiçek büyütmek (12), hayat (9), mum (9), rehberlik (9) güneş (8), bina inşa etmek (8), ağaç (8), tohum ekmek (8), toprak (7), deniz (7), fidan (6), hamur yoğurmak (6), su (5), çiçek (5), ayna (5) şeklinde olduğu tespit edilmiştir. Bunlar dışında kalan metafor imgelerinin ise 5 ve daha az frekansa sahiptirler.Bu araştırmada öğretmenlerin öğretmeyi metaforik olarak ise en çok ışığa, sanata,çiçek büyütmeye ve hayata benzettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin öğretmeye yönelik metaforik algıları benzetme nedenlerine göre gruplandığında sırasıyla «Çaba harcama süreci olarak öğretme», «Sonsuzluk süreci olarak öğretme», «Aydınlanma süreci olarak öğretme», «Yeni bir şey ortaya çıkarma süreci olarak öğretme», «Etkileşim süreci olarak öğretme», «Şekillendirme süreci olarak öğretme», «Bilgi aktarma süreci olarak öğretme» ve «Bireysel bir süreç olarak öğretme» şeklinde olduğu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractIt was used the qualitative design in this research in order to determine the metaphorical perceptions of teachers. The participants of the research consist of the teachers who are working in the Kırklareli province in 2016-2017 academic year. The qualitative data of the study was collected by an open-ended question like "The teaching is similar to... because it... ", and it was analyzed by content analysis method. It was reached to 517 teachers who were volunteers to fill the scale during the research process. When the completed questionnaires were examined, it was seen that 338 valid metaphorical image were written by the teachers. According to the findings that were obtained from the research, it was obtained that 159 different metaphorical images oriented to the teaching were produced by the teachers. When the most preferred of the metaphorical images produced by the teachers for the concept of teaching is examined in terms of frequency it was determined that the ones which have most frequency are oriented light (21), art (17), growing flower (12), life (9), candle (9), guidance (9), sun (8), raising a building (8), tree (8), dibbling (8), soil (7), sea (7), sapling (6), kneading dough (6), water (5), flower (5) and mirror (5). The remaining metaphorical images have a frequency of 5 or less. In this research, it was reached the conclusion that teachers likened the teaching to the mostly the light, the growing flower and the life as metaphorically.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAkdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.identifier.doi10.29329/mjer.2018.147.14
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmenlerin Öğretmeye Yönelik Metaforik Algılarıen_US
dc.title.alternativeTeachers’ Metaphorical Perceptions Towards Teachingen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage253en_US
dc.identifier.issue24en_US
dc.identifier.endpage271en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster