Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGümüş, İskender
dc.contributor.authorKoç, Muzaffer
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:09Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1303-5444
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpRNU1EYzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1786
dc.description.abstractBu çalışmada, emek piyasalarının esnekleştirilmesi neticesinde ortayaçıkan ve 2003 tarih ve 4857 sayılı İş Kanunu ile Türk hukuk sistemine girençağrı üzerine çalışma incelenmiştir. 4857 sayılı İş Kanunu’nda bir iş ilişkisiolarak tanımlanan çağrı üzerine çalışma düzeni, İş Hukuku doktrini ve yargıkararları çerçevesinde uygulamaya ilişkin sorunlarla birlikte tartışılmakta veçözüm önerileri ileri sürülmektedir. Bu doğrultuda, emek piyasalarında esnekçalışma biçimlerinden kısmî çalışmaya değinilmiş, bir kısmî çalışma modeliolan çağrı üzerine çalışmanın amacı, unsurları ve bu kapsamda sağlanan sosyalhaklar çerçevesinde bir incelemeye tabi tutulmuştur. Sonuç olarak, çağrıüzerine çalışmaya ilişkin sosyal haklar bağlamında uygulama sorunlarınaçözüm önerileri geliştirilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study examines on-call working, which has emerged as a result of the need for flexibilization of labour markets, and which was regulated in the Turkish legal system with the Labour Code No. 4857 of 2003. The practice of ‘on-call working’, which is being defined as an employment relationship inline with the Labour Code No. 4857, is being discussed in this study alongside with the problems related to its implementation and with regarding to the doctrine and the case law, and solutions for the implementation problems are being proposed. In this regard, the on-call working is being discussed as a flexible employment type in the labour markets, and the specifications and social rights associated with this type of part-time employment is being analysed. In conclusion, the paper attempts to offer viable solutions to the problems related with the social rights that are being associated with on-call working.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofMali Çözümen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleTÜRK İŞ HUKUKUNDA ÇAĞRI ÜZERİNE ÇALIŞMA: UYGULAMADA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİen_US
dc.title.alternativeON-CALL WORKING ACCORDING TO THE TURKISH LABOUR LAW: PROBLEMS OCCURING IN IMPLEMENTATION AND PROPOSED SOLUTIONSen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü
dc.identifier.volume29en_US
dc.identifier.startpage71en_US
dc.identifier.issue154en_US
dc.identifier.endpage106en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster