Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKurt, Ali
dc.contributor.authorAyaz, Ece Burçin
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:07Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:07Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-5069
dc.identifier.issn2149-0651
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpreU5qRTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1764
dc.description.abstractÇocuk edebiyatı, bireyin kimliğinin oluşmasına katkı sağlaması açısından önem arz eder. Edebî olmanınyanında didaktik yönü de bulunan bu eseler, çocuk gelişiminin ve edebiyatın ortak noktada buluştuğuönemli bir sahadır. Bireyin kimliğini kazanmasında toplumun kendisine yüklediği misyonla birlikte cinsiyetide etkilidir. Bireylerin belli bir misyonla yetiştirilmesi düşüncesi bazen açık bazen örtük bir programolarak çocuk edebiyatı ürünlerinde de karşımıza çıkmaktadır. Çocuk edebiyatı ürünlerinde toplumsalcinsiyet rollerinin izi sürüldüğünde büyük ölçüde bu programın da izi sürülmüş olur. Bu çalışmada, AylaKutlu’nun Yıldız Yavrusu adlı çocuk romanında toplumsal cinsiyet rolünden hareketle değişen baba figürüüzerinde durulacaktır. Ayla Kutlu’nun çocuk romanlarında toplumsal cinsiyet rolleri, bazen yaşanmış ya dayaşanabilme imkânı olan bir kurmaca dünyada bazen de çağdaş masal formunda karşımıza çıkmaktadır.Yıldız Yavrusu romanında, geleneksel cinsiyet rollerinin yerine modern toplumların aile yapısında şahit olunancinsiyet rollerinin ikame edildiği; yine bu yapı içinde de özellikle değişen baba figürünün ve bir çağdaşmasal diliyle bile olsa örtük bir cinsel kimlik tercih özgürlüğünün ele alındığı görülmektedir.en_US
dc.description.abstractIt is known that children’s literature, which has a didactic purpose besides being literary, has a contributing effect on the formation of an individual’s own identity. An individual who is born with a biological gender acquires his or her identity through missions assigned by the society. The idea of raising individuals with a certain mission is sometimes seen as an open or a hidden curriculum in children’s literature texts. When the traces of gender roles are examined in those texts, this curriculum will also be traced to a great extent. In this study, the image of the changing father in Ayla Kutlu’s children’s fiction Yıldız Yavrusu will be examined in terms of gender. Social gender roles in Ayla Kutlu’s children’s novels can sometimes be seen in a fictional real world or in the form of a contemporary fairy tale. In the novel Yıldız Yavrusu, it is seen that the traditional gender roles are replaced by those witnessed in the family structure of the modern societies, and that particularly the changing father figure is reflected in this structure as well as an implicit freedom of gender identity even if it is expressed in the language of a contemporary fairy tale. Keywords: Children’s Literatuen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofDil ve Edebiyat Araştırmalarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.titleAyla Kutlu’nun Yıldız Yavrusu Adlı Çocuk Romanında Toplumsal Cinsiyet Rolleri Açısından Değişen Baba Figürüen_US
dc.title.alternativeThe Changing Father Figure In Terms of Gender Roles In Ayla Kutlu’s Children’s Fiction Book Yıldız Yavrusuen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.startpage311en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.endpage320en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster