Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBingül, Berna Ak
dc.contributor.authorTürk, Armağan
dc.contributor.authorAk, Rengin
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:03Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:03Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1308-5298
dc.identifier.issn2148-4260
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29228/Joh40200
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZNE5qVXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1712
dc.description.abstractBu çalışmada, Kırklareli Üniversitesi’nde okuyan öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda öğrencilerin finansal okuryazarlık seviyelerinin tespit edilmesi amacıyla 558 öğrenci üzerinde gerçekleştirilen anket çalışmasından elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. İlk olarak anketlerin güvenilirliği Cronbach's Alpha katsayısı ile test edilmiştir. Ardından, demografik özelliklerin farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için Pearson chi-squire test analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonuçlarına göre, öğrencinin yaşadığı yer ve yaşı, cinsiyeti, sınıfı, öğretim durumu, anne ve babasının eğitim durumunun finansal okuryazarlık üzerinde belirleyici bir etkisi bulunmazken sadece öğrencilerin okudukları bölüm ile finansal okuryazarlık arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Sonuç olarak öğrencilerin bazı temel finansal konular hakkında bilgi sahibi olmalarına karşın yeterli düzeyde finansal okuryazar olmadıkları sonucu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the financial literacy levels of the students studying at Kırklareli University. In this context, the data obtained from the survey conducted on 558 students were analyzed using SPSS program in order to determine the financial literacy levels of the students. First, the reliability of the questionnaires was tested with Cronbach's Alpha coefficient. Then Pearson chi-squire test analysis was performed to determine whether demographic characteristics differed. According to the results of the analysis, there is a significant relationship between students’ major and financial literacy while their age, gender, grade, educational background, educational status of their parents and the place they live do not have a decisive effect on financial literacy. As a result, it is concluded that they are not financial literate enough although students have knowledge about some basic financial issues.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTarih Okulu Dergisien_US
dc.identifier.doi10.29228/Joh40200
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN FİNANSAL OKURYAZARLIĞI: “KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”en_US
dc.title.alternativeFinancial Literacy among University Students: “Case of Kırklareli University”en_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İktisat Bölümü
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage613en_US
dc.identifier.issue44en_US
dc.identifier.endpage630en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster