Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇömlekçi, Mehmet
dc.contributor.authorBaşol, Oğuz
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:03Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1304-4796
dc.identifier.issn2146-2844
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpVMU5ETXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1702
dc.description.abstractMevcut araştırma, gençlerin sosyal medyayı en çok hangi amaçlarla ve nesıklıkla kullanmakta olduğu ile onların sosyal medya kullanım amaçlarıylasosyal medya bağımlılık düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmayıamaçlamaktadır. 763 üniversite öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilenaraştırmanın sonuçlarına göre; katılımcılar sosyal medyayı en çok eğlence,iletişim ve gündemi takip etme amaçlarıyla; en az ise kişilere ulaşmak, kişiselsunum ve bilgi paylaşmak ve insanları daha iyi tanımak içinkullanmaktadırlar. Bunun yanı sıra araştırma neticesinde gençlerin sosyalmedyada günde ortalama 4 saat 16 dakika geçirdikleri tespit edilmiştir. Sosyalmedya kullanım amaçları ile sosyal medya bağımlılığı ilişkisi incelendiğindeise; boş zaman değerlendirmek, insanları daha iyi tanımak, fikir alışverişindebulunmak, eğlence amaçlı kullanmak, kişilere ulaşmak, kişisel sunum ve bilgipaylaşmak ve mesajlaşmak ile sosyal medya bağımlılığı arasında anlamlıilişkilerin olduğu görülmüştür. Diğer yandan, iletişim, müzik dinlemek,gündemi takip etmek ve bilgiye erişmek ile sosyal medya bağımlılığı arasındaanlamlı bir ilişkinin olmadığı da tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to reveal the relationship between social media usage motives and social media addiction, youths’ major social media usage motives and their social media usage frequency. According to the results of the survey carried out with the participation of 763 university students, the participants mostly use social media for entertainment, communication and keeping up to date. They use social media least to reach people, for self-presentation and information sharing and to get to know people better. When the relationship between social media usage motives and social media addiction analyzed, it is seen that there is a significant relationship between social media addiction and the following social media usage motives: Making use of spare time, getting to know people better, exchange of views, entertainment, reaching people, selfpresentation and information sharing and texting. On the other hand, it is determined that there isn’t any significant relationship between social media addiction and the following social media usage motives: Communication, listening to music, keeping up to date and accessing information.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofCelal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleGençlerin Sosyal Medya Kullanım Amaçları ile Sosyal Medya Bağımlılığı İlişkisinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysis of Relationship between Youths’ Social Media Usage Motives and Social Media Addictionen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.startpage173en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage188en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster