Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakır, Onur
dc.contributor.authorDoğantan, Ece
dc.contributor.authorBayar, Efsane
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:02Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:02Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2147-8775
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21325/jotags.2018.313
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFeU1ERTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1696
dc.description.abstractAraştırmada, çalışanların iş ve günlük yaşamlarının önemli bir unsuru olan iş-yaşam kalitesinin örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla Türkiye’de İstanbul, İzmir ve Kırklareli illerindeki otel işletmelerinde istihdam edilen 398 çalışana yüz yüze anket tekniği uygulanmıştır. Araştırmada öncelikle iş yaşam kalitesi ölçeğinin geçerliliği ve güvenilirliği test edilmiştir. Daha sonra iş-yaşam kalitesi boyutlarının çalışanların duygusal bağlılık düzeyleri üzerindeki etkisinin test edilmesi amacıyla yapısal eşitlik modellemesi gerçekleştirilmiştir. Analizler sonucunda üst düzey ihtiyaçlardan oluşan sosyal, estetik, kendini gerçekleştirme, bilgi, saygınlık boyutlarının örgütsel bağlılığı öncelikli olarak etkilediği belirlenmiş, bu ihtiyaçların yanı sıra sağlık ve güvenlik ihtiyaçları ile ekonomik ve aile ihtiyaçlarından oluşan alt düzey ihtiyaçların da örgütsel bağlılığı artırdığı tespit edilmiştir. Örgüt içinde çalışanların başta sosyal, estetik ve kendini gerçekleştirme arzuları olmak üzere üst ve alt düzey ihtiyaçlarının karşılanması ile işe olan bağlılıklarının güçlendirilebileceği ön görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThis research aimed to determine the impact of the quality of work life on employees’ organizational commitment. For this purpose, 398 employees who works in hotel establishments in İstanbul, Kırklareli and İzmir provinces were surveyed via questionnaire form face to face. The scale of perceptions of quality of work life was utilized to validate the measurement instruments used in the study. After that structural equation modeling has been carried out to test the effects of the dimensions of quality of work life on emotional commitment levels of employees. In conclusion, it was determined that higher order needs (social, aesthetic, self-realization, knowledge and esteem needs) that defines the quality of work life significantly and positively affect employees’ organizational commitment. It was determined that lower order needs (economic and family needs, health and safety needs) significantly increases the organizational commitment. It is foreseen that the employees' commitment to their hotel establishments can be strengthened by meeting their upper and lower level needs that define their quality of work life, especially the social, aesthetic and self-fulfilling desires of the employees in the organization.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofJournal of Tourism and Gastronomy Studiesen_US
dc.identifier.doi10.21325/jotags.2018.313
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZiraat Mühendisliğien_US
dc.subjectBiyolojien_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.titleOtel Çalışanlarının Örgütsel Bağlılıklarını Güçlendirmede İş Yaşam Kalitesinin Rolüen_US
dc.title.alternativeThe Role of Quality of Work-Life in Strengthening the Organizational Commitment of Hotel Employeesen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage345en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage359en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster