Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozkanat, Esra
dc.contributor.authorÇömlekçi, Mehmet
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:02Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:02Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2636-8943
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26650/CONNECTIST2020-0003
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRZNE16a3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1686
dc.description.abstractYeni iletişim teknolojileri bağlamında kayda değer gelişmelerin yaşandığı günümüzde, bu araçların teknolojik, ekonomik, toplumsal ve politik anlamda yarattıkları etki birçok disiplinden araştırmacı tarafından incelenmektedir. Özellikle internet, bilgisayar teknolojileri ile dijitalleşmeye bağlı olarak gelişen ve sürekli bir devinim halinde olan yeni medya alanı da bu bağlamda öne çıkmaktadır. Yeni medyanın öncelikli olarak kitle iletişimini ve kişilerarası iletişimi büyük bir dönüşüme uğrattığı düşünüldüğünde, bu alan çerçevesindeki gelecek çalışma ve eğilimlerin tespit edilmesi önem kazanmaktadır. İşte bu çerçevede mevcut çalışmanın amacı yeni medya alanının/çalışmalarının geleceğinde öne çıkması muhtemel konuları alanın uzmanlarından veri toplayarak tespit etmek ve bunları tartışmaya açmaktır. Araştırmada yöntem olarak, belirli bir uzman grubundan ve bir dizi anket yoluyla kontrollü geri bildirim almaya dayanan Delfi metodu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda yeni medyanın geleceğinde “kişisel verilerin kullanılması/korunması,” “sosyal medya veri analitiği,” “siber güvenlik,” “çevrimiçi arama motoru optimizasyonu,” ve “dijital siyasal iletişim” başlıklarının ön plana çıktığı görülmüştür. Tüm bu başlıkların büyük veri ve bu verinin kullanılması çerçevesinde ortaya çıkan sorunlarla ilintili olmasına bağlı olarak, yeni medyanın geleceği büyük veri kavramı ışığında tartışmaya açılmıştır.en_US
dc.description.abstractToday, considering the significant developments in the context of new communication technologies, the impact of these tools in technological, economic, social, and political terms is being studied by interdisciplinary departments. In particular, the new media field, which is in continuous movement due to the digitalization process through the internet and computer technologies, comes to the forefront. The present study aims to identify issues that could be prominent in the future of new media studies by collecting data from experts in the field and open those issues for discussion. The Delphi technique, which is based on receiving controlled feedback from a specific group of experts and through a series of surveys, was used as the research method. As a result of the research, the topics of usage and protection of personal data, social media data analytics, cybersecurity, search engine optimization, and digital political communication will be prominent in the future of new media studies. All of these topics are related to big data and the problems that arise in its use, so the future of new media studies is discussed in light of this concept.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofConnectist: İstanbul University Journal of Communication Sciences (Online)en_US
dc.identifier.doi10.26650/CONNECTIST2020-0003
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleYeni Medya Çalışmalarının Geleceği ve Büyük Veri Kaynaklı Riskler: Bir Delfi Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeThe Future of New Media Studies and Big Data Related Threats: A Delphi Studyen_US
dc.typearticle
dc.authoridComlekci, Fatih/0000-0002-4811-5558
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.startpage37en_US
dc.identifier.issue58en_US
dc.identifier.endpage64en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.wosWOS:000556723500003en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster