Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAykaç, Mustafa
dc.contributor.authorKar, Bahar Baysal
dc.date.accessioned2021-12-12T16:49:01Z
dc.date.available2021-12-12T16:49:01Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1307-7112
dc.identifier.issn2667-6907
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBd05qVXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11857/1670
dc.description.abstractOtuz yılı aşkın bir süredir, dünya ekonomisinde piyasa odaklı düzenleme rejiminin yükselişi, diğerbirçok sektörde olduğu gibi, yükseköğretim alanında da etkili olmuştur. Özel üniversiteler, devlete aitöğretim kurumlarıyla kıyaslandığında artan biçimde dikkat çekmeye başlamıştır. Kâr amacı güdenözel kurumların piyasa payı artarken, diğer kurumlarla arasındaki rekabet de yoğunlaşmıştır. Bazıülkelerde öğrenim harcı uygulamasına başlanırken, bazılarında ise harç düzeylerinde artış yaşanmıştır.Yükseköğretimin finansmanında devlet dışı mali kaynaklar, devlet fonlarındaki azalış nedeniylebelirginleşmiştir. Fakat bu piyasalaşma sürecine rağmen, literatürde yükseköğretimde serbest piyasamodeline muhalefet edilir. Çünkü yükseköğretimin üretiminin ve tüketiminin doğası, bir piyasa modeligeliştirmeyi imkânsız hale getirmektedir. Piyasa temelinde yükseköğretim sağlanması, devletdüzenlemesi olmaksızın kamu refahını maksimize etmemektedir. Bu bağlamda bu çalışmanın ikitemel amacı vardır. Birinci amaç yükseköğretim piyasasını serbest bir piyasa olarak kavramsallaştırmayaengel olan temel özellikleri ortaya koymaktır. İkinci amaç, piyasa başarısızlıklarını analiz etmekve piyasa güçlerine maruz kalan yükseköğretim sistemlerinin toplumsal faydalarını maksimizeetmeye yardımcı olacak politikaları ele almaktır.en_US
dc.description.abstractFor more than thirty years the rise of a market-oriented regulation regime in the world economy has been influential in higher education realm, as in many other sectors. The private universities have become progressively prominent in comparison to public higher education institutions. While the market share of private –for profit-institutions has grown, competition with other institution has intensified. In some countries tuition fee has introduced, while it has increased in others. In higher education financing non-state financial resources has come to prominence because of the shortage of public funds. However, in the literature it has been challenged to the free market model in higher education despite this process of marketization. Because the nature of the production and consumption of higher education makes developing a market model impossible. The provision of higher education on the market basis would not maximize public welfare without state regulation. In this context this paper has two main purposes. The first purpose is to introduce the main characteristics that constraint conceptualizing the higher education market as a free market. The second purpose is to analyze market failures and to address policies that will help to maximize the social benefits of higher education systems expose to market forces.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofFinans Politik ve Ekonomik Yorumlar Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.titleYükseköğretimde Devlet ve Vakıf Üniversiteleri: Sorunlar ve Politika Önerilerien_US
dc.title.alternativePublic and Foundation Universities in Higher Education: Problems and Policy Proposalsen_US
dc.typearticle
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü
dc.identifier.volume55en_US
dc.identifier.startpage69en_US
dc.identifier.issue642en_US
dc.identifier.endpage92en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster