Browsing Makale Koleksiyonu by Department "Meslek Yüksekokulları, Pınarhisar Meslek Yüksekokulu, Seyahat-Turizm ve Eğlence Hizmetleri Bölümü"
Now showing items 1-20 of 45
-
A Study Based On To Determine University Students' Perspective Intended For European Union Membership
(2012)Bu çalışmada; üniversite eğitimi alan gençlerin Türkiye’nin AB’ye üyelik sürecine bakış açıları ve üniversite eğitimi alan gençlerin AB üyeliğinden ekonomik ve özgürlükler anlamında beklentileri belirlenmeye çalışılmıştır. ... -
Akıllı Uygulamaları ve Ürünleri Kullanan Turistlerin Destinasyon Seçim Süreçleri: İstanbul Örneği
(2020-04)Turistlerin destinasyon seçim süreçlerinde kişisel, sosyal, kültürel, demografik ve ekonomik birçok faktör belirleyici olabilmektedir. Ancak 1990’lı yıllarla birlikte tüketicilerin hayatlarına giren akıllı ürünler ve ... -
Bulgar Turistlerin Destinasyon Alışveriş Tercihlerinin ve Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Kırklareli Örneği
(2020-06-11)Çalışmada, Türkiye’nin Avrupa kıtasında bulunan beş ilinden ve Balkanlara açılan sınır kapılarından biri konumundaki Kırklareli ilini ziyaret eden Bulgar turistlerin destinasyon alışveriş tercihlerinin belirlenmesi ve ... -
Destinasyon Kişiliği Boyutlarını Belirlemeye Yönelik Ampirik Bir Araştırma: Kaş Örneği
(2020-07-21)Ulaşım, konaklama, rezervasyon, bilgi araçları ve diğer destinasyon bileşenlerinde meydana gelen gelişmeler destinasyonlar arasında rekabetin ve farklılaşma çabalarının artmasına neden olmaktadır. Bu çabaların içerisinde ... -
Destinasyon Pazarlama Araçlarından Web Sitelerinin Değerlendirilmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma: Akdeniz Destinasyonları Örneği
(2020-02-29)Modern bilgi çağı ve pazarlama anlayışında meydana gelen gelişmeler insanları, hayatın her alanında bilgi ve iletişim teknolojilerini, akıllı ürünleri, mobil uygulamaları, web sitelerini, sosyal medya, vb. araçları kullanmaya ... -
Destinasyon Seçiminde Turistlerin Seyahat Motivasyonlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Kuzey Makedonya Üsküp Örneği
(2020-06)Bu çalışmada Kuzey Makedonya Üsküp destinasyonunu ziyaret eden Türk turistlerin destinasyon seyahat motivasyonlarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda Mayıs-Eylül 2019 döneminde Kuzey Makedonya Üsküp destinasyonunu ... -
Destinasyonda Yaşayan Yerel Halkın Turistler Hakkındaki Algılarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Göbeklitepe Örneği
(2020)Turistik destinasyonlarla ilgili akademik çalışmalar çoğunlukla turistlerin bakış açılarıyla destinasyonlardaki farklı değişkenlerin ve boyutlarındeğerlendirilmesi perspektifinden yürütülmektedir. Ancak ilgili alanyazında ... -
Destinasyonlara İlişkin Hatırlanabilir Deneyimlerin Turistlerin Tekrar Seyahat Niyetlerine Etkileri: Side Örneği
(2020-07)Destinasyonlar arası rekabet avantajı sağlamada turistlerin hatırlanabilir deneyimleri en az destinasyonların sundukları turistik çekicilikleri, hizmet kalitesi ve eşsizlikleri kadar önemli bir unsur olarak öne çıkmaktadır. ... -
Destinasyonların Tanıtım Amaçlı Kullandıkları Görsellerin ve Sloganların Üniversite Öğrencileri Tarafından Algılanma Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma
(2020-03-30)Destinasyon pazarlamasında destinasyonlar farklılıklarını vurgulamak, turistlerde ilgi uyandırabilmek ve turistlerde zihinsel kalıcılığı sağlamak adına çeşitli görsellerden ve sloganlardan yararlanmaktadırlar. Bu çalışmada ... -
DESTİNASYON PAZARLAMASININ BİR BİLEŞENİ OLARAK SOKAK LEZZETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: İZMİR ÖRNEĞİ
(2020)Bu araştırmada Türkiye’nin önemli turizm destinasyonlarından olan İzmir ilini tatil amaçlı tercih eden yerli turistlerin, destinasyon markasına değer katan ve gastronomi kültürünün önemli bileşenlerinden olan sokak ... -
Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Akademik Personelinin Eğitim Profili: Devlet Üniversiteleri Üzerine Bir Araştırma
(2020)Bu çalışmanın amacı, gastronomi ve mutfak sanatları bölümündeki akademik personelin eğitim durumunun ortaya konulmasıdır. Bu amaç doğrultusunda akademik personellerin lisans, yüksek lisans, doktora eğitimleri ve unvanları ... -
Gençlerin Destinasyon Seçimlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma
(2020-06)Destinasyonlar konaklama, ulaşım, yeme içme, vb. çok çeşitli turistik ürünlerin ve hizmetlerin bileşiminden oluşan ürünlerdir. Çok bileşenli bu turistik ürünlerin seçim süreçlerinde, tavsiye kararlarında ve turistlerin ... -
Instagram İçeriklerinin Yabancı Turistlerin Destinasyon Seçimleriyle İlgili Anlık Algı Değişimlerine Etkisinin Belirlenmesi
(2020-06-16)Turistlerin destinasyon karar verme süreçlerinde ekonomik, sosyal, kültürel, psikolojik ve daha birçok faktör etkili olabilmektedir. Ayrıca bilgi iletişim teknolojilerinde ve özellikle de sosyal medya araçlarında meydana ... -
Kırklareli Dibek Kahvehanesinin Tercih Edilme Sebeplerinin Belirlenmesi
(2020)Araştırmada Kırklareli dibek kahvehanesinin tercih edilme sebeplerinin belirlenmesi ve en sık kimler tarafından ziyaret edildiğinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Kırklareli dibek kahvehanesine ... -
Motivasyonel ve Yapısal Etkenler Altında Duygusal Emeğin İşe Bağlılığa Etkisi
(2011)Çalışanların, hizmet sürecine, fiziksel ve bilişsel varlıkları yanında duygusal varlıkları ile de katıldıkları bilinmektedir. Bu katkı, duyguların hizmet sürecine yansımalarını ifade etmektedir. İşletmeler ise bu yansımaları ... -
Otel İşletmelerinde Örgüt İklimi ve Duygusal Emek İlişkisi: Trakya Bölgesinde Bir Araştırma
(2014)The main purpose of this research is to determine the relationship between organizational climate in hotel enterprises and emotional labor behaviors of employees. Within this approach it has been tried to explain the ... -
Özel Güvenlik Kurumlarında Çalışan İş Görenlerin İş Tatminleri ve Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Ampirik Bir Araştırma
(2013)Genellikle dış kaynak olarak işletmelere dahil olan özel güvenlik kurumlarının sağlayacakları hizmetlerin niteliği açısından işgörenlerinin örgütsel bağlılık ve iş tatmin düzeylerinin bilinmesi ve arttırılması önemlidir. ... -
A Research Related To The Definition Of The Expectations Of Customers That Utilize From The Health Tourism Companies In Bolu City
(Kırklareli Üniversitesi, 2011)Sağlık turizmi ve medikal turizm son yirmi yıldır özellikle tüm dünyada gelişme göstermiştir ve alternatif bir turizm türü olarak ön plana çıkmaya başlamıştır. Ancak bu gelişmeler ve sağlık turizmine olan talep artışı ... -
Sağlık Turizmi İşletmelerinden Yararlanan Müşterilerin Beklentilerinin Belirlenmesine Yönelik Bolu İlinde Bir Araştırma
(2011-12)Sağlık turizmi ve medikal turizm son yirmi yıldır özellikle tüm dünyada gelişme göstermiştir ve alternatif bir turizm türü olarak ön plana çıkmaya başlamıştır. Ancak bu gelişmeler ve sağlık turizmine olan talep artışı ... -
Service Quality Measurement of Higher Education Institutions in TR21 Thrace Region: A Study on Tourism Students
(2019)The service quality levels of the three higher education institutions in the TR21 Thraceregion were found to be slightly above the middle level (x?3.41). Carried out to identify thelink between the sub-dimensions of the ...